Vis daugiau vartotojų skundų dėl laiku nepristatomų prekių

VVTAT nuotr.

Valstybinė vartotojų teisių apsaugos tarnyba (toliau – VVTAT) ragina nuotolinę prekybą vykdančius verslininkus ir didžiuosius prekybos tinklus atsakingai vertinti savo prekių pristatymo galimybes bei užtikrinti efektyvią komunikaciją su vartotojais. 

Pastaruoju metu VVTAT sulaukia vis daugiau vartotojų skundų dėl per pardavėjo nurodytą laikotarpį nepristatomų prekių. Vartotojams ne tik nėra pristatomos iš anksto apmokėtos prekės, tačiau ir neatsakoma į pateiktas pretenzijas. 

Nors karantino laikotarpiu ypač padaugėjo prekių užsakymų nuotoliniu būdu, VVTAT pažymi, kad verslininkui keliama pareiga tinkamai informuoti apie prekių pristatymo terminus ir užtikrinti, kad prekės vartotojams būtų pristatomos laiku. Jei dėl objektyvių priežasčių to padaryti neįmanoma, pardavėjas privalo apie tai nedelsdamas informuoti vartotoją. 

Verslininkui taip pat keliama pareiga neatlygintinai išnagrinėti gautą vartotojo pretenziją ir ne vėliau kaip per 14 dienų nuo jos gavimo pateikti vartotojui motyvuotą ir konkrečiais įrodymais pagrįstą atsakymą. Dėl šiuo metu susiklosčiusių aplinkybių, pardavėjo atsakymas gali šiek tiek užtrukti, tačiau pardavėjas visais atvejais privalo užtikrinti efektyvią komunikaciją su vartotoju. Verslininkui atsisakant tenkinti vartotojo reikalavimą, savo atsakyme jis taip pat privalo informuoti apie vartojimo ginčų sprendimo subjektą, į kurį gali kreiptis vartotojas. 

VVTAT atkreipia dėmesį, kad kiekvienas atidus ir rūpestingas verslininkas taip pat privalo užtikrinti, jog periodiškai būtų tikrinamas prekių likutis, o pastebėjus, kad prekių nebeliko – pašalinti šį pasiūlymą. Priešingu atveju tokie pardavėjo veiksmai, kai siūlomos prekės, kurių pardavėjas neturi, gali klaidinti vartotojus dėl prekių prieinamumo ir galėtų būti vertinami kaip galimai nesąžininga komercinė veikla, už kurią gali būti taikomos Nesąžiningos komercinės veiklos vartotojams draudimo įstatyme numatytos sankcijos. 

Už prekių nepristatymą bei motyvuotų atsakymų į vartotojų pretenzijas nepateikimą taip pat gali būti taikomos Vartotojų teisių apsaugos įstatyme numatytos sankcijos. 

18:01, balandžio 24 d.