Lenktyniavo ir į senus kibirus visai nepanašūs „Seni kibirai“

Lenktyniavo ir į senus kibirus visai nepanašūs „Seni kibirai“

Po intriguojančių „Aurum 1006 km lenktynių“ atrankos varžybų, lėmusių kam šeštadienį teks garbė startuoti iš pirmosios pozicijos, labai intensyvų penktadienio varžybų grafiką vainikavo dar vienas žiūrovams itin patrauklus renginys – „DeCuba“ istorinių automobilių asociacijos „Seni kibirai“ lenktynės.  

Žvelgdami į šiuos auksarankių restauratorių išpuoselėtus, antrajai jaunystei prikeltus istorinius automobilius, daugelis žiūrovų traukė pečiais nesuprasdami, kodėl pasirinktas toks pavadinimas... Juk trasoje dūzgė tikri gražuoliai, nė iš tolo nepanašūs į senus kibirus.

Kas nespėjo į šiuos automobilius geriau įsižiūrėti, turės puikiausią progą šeštadienį, kai 12.30 val. vyks istorinių automobilių asociacijos „Seni kibirai“ paradas į „DeCuba“ Palangoje, o 16.30 val. šių lenktynių ir parado dalyviai išsidalys pelnytus apdovanojimus.    

Kas į juos pretenduos? Tarp jų tikrai bus ir Nerijus Jurgaitis, atvairavęs daugeliui į akį kritusį raudonąjį SAAB 96, šimtaprocentinį originalą, restauruotą Lietuvoje ir joje skaičiuojantį jau šeštus metus. 

Tai nebeegzistuojančios Švedijos gamyklos pirmasis aerodinaminis modelis su V formos varikliu, išvystančiu vos 65 AG, tačiau turinčiu tais laikais daug nestandartinių techninių sprendimų, o gamintas tik du dešimtmečius - nuo 1960 iki 1980 m. 

Su šiuo modeliu lenktyniauta Europos ralio čempionatuose, o jo vairą laikė tokių pasaulinio lygio sportininkų, kaip Per Eklund, Stig Blomquist ir kitų rankos. 

Automobilis „Citroen 2CV Club“ 1985 metų. Geltonas, valstybiniai numeriai H00606. Automobilį galima išrinkti per 5min. Ir surinkti su dviem raktais. Važiuoklė unikali. Gali važiuoti pieva gana komfortiškai, nors buvo skirtas kiekvienam Prancūzijos piliečiui.

O štai ir pono Byno „Rover Mini“ – absoliuti klasika, skirtas Anglijos darbo liaudžiai, tačiau užkariavęs viso pasaulio automobilistų širdis.

„Nesuklyskite išvydę šį automobilį ir nemanykite, jog tai rusiška „Pobeda“, - perspėja jo savininkas Kęstutis iš Šilutės. - Tai prancūzų gamybos „Peugeot 203C“, pagamintas 1959 m., turintis 1,3 litro variklį, išvystantį šiais laikais juokingai mažą 33 kW galią. Parvežtas 2015 m. iš saulėtosios Italijos sostinės Romos kaip metalo laužas, o 2019 metais pilnai restauruotas ir rieda Lietuvos keliais, džiugindamas jį išvydusius“. 

O štai dar neseniai Lietuvoje buvusi gana populiari „Ford Sierra“, prie kurios vairo Mindaugas Patlaba. 

Pirmajam savininkui autobane sumalus automobilio priekį, devintojo dešimtmečio Lietuvos auksarankiai ėmėsi darbo ir nuo 1996 m. „Ford Sierra“ jau rieda Lietuvos keliais. Ir iki šios dienos nekeitė antrųjų savininkų.

Dar vienas neeilinis eksponatas – Augustino Jankevičiaus juodas 1930 m gamybos „Ford Model A“. Pats Augustinas jį įsigijo JAV aukcione, pats restauravo naudodamas tik visiškai originalias detales. Dabar jau dešimt metų šis automobilis džiugina visus įvairiuose renginiuose ir parodose. 

Vytauto PILKAUSKO ir Andriaus LAUCIAUS nuotraukos Vytauto PILKAUSKO ir Andriaus LAUCIAUS nuotraukos Vytauto PILKAUSKO ir Andriaus LAUCIAUS nuotraukos Vytauto PILKAUSKO ir Andriaus LAUCIAUS nuotraukos Vytauto PILKAUSKO ir Andriaus LAUCIAUS nuotraukos Vytauto PILKAUSKO ir Andriaus LAUCIAUS nuotraukos Vytauto PILKAUSKO ir Andriaus LAUCIAUS nuotraukos Vytauto PILKAUSKO ir Andriaus LAUCIAUS nuotraukos Vytauto PILKAUSKO ir Andriaus LAUCIAUS nuotraukos Vytauto PILKAUSKO ir Andriaus LAUCIAUS nuotraukos Vytauto PILKAUSKO ir Andriaus LAUCIAUS nuotraukos Vytauto PILKAUSKO ir Andriaus LAUCIAUS nuotraukos Vytauto PILKAUSKO ir Andriaus LAUCIAUS nuotraukos Vytauto PILKAUSKO ir Andriaus LAUCIAUS nuotraukos Vytauto PILKAUSKO ir Andriaus LAUCIAUS nuotraukos
Aurum 1006 km lenktynės Palanga „Seni kibirai“ lenktynės
Jei pastebėjote klaidą, pažymėkite reikalingą tekstą ir spauskite Ctrl+Enter, kad pranešti apie tai redakcijai.
Exchange Rates
USD 0,973