Per 25 veiklos metus „Vaikų Linija“ atsiliepė į daugiau nei 2,2 mln. vaikų skambučių, atsakė į beveik 20 tūkst. elektroninių ir popierinių laiškų, įvyko per 10 tūkst. internetinių pokalbių („chat“). Šiuo metu vaikams ir paaugliams nemokamą ir anonimišką pagalbą telefonu bei internetu teikia pusketvirto šimto savanorių, o per visus veiklos metus tarnyba paruošė beveik 1400 savanorių konsultantų.
Minėdama jubiliejinius metus, „Vaikų linija“ prie milžiniškos misijos – išklausyti ir priimti vaikus bei paauglius tokius, kokie jie yra – kviečia prisijungti visus žmones. Tai padaryti galima tampant savanoriu, skiriant paramą ar tiesiog skleidžiant „Vaikų linijos“ misiją ir savo aplinkoje išklausant šalia esančius vaikus. Taip pat svarbu didinti suaugusiųjų sąmoningumą dėl ko kenčia vaikai bei supažindinti juos su būdais, kaip vaikams padėti – tai ypatingai svarbu šių dienų dramatiškų įvykių kontekste, nes V. Putino pradėtas karas Ukrainoje kelia daug nerimo ir baimės vaikams.
Technologijos keičiasi, emociniai poreikiai – lieka
Per ketvirtį amžiaus daug kas keitėsi – tobulėjo technologijos (iš pradžių skambinti buvo galima tik į Vilniaus miesto telefono numerį, vėliau pagalba vaikams imta teikti europiniu numeriu 116111); plėtėsi emocinės paramos būdai (nuo skambučių, popierinių ir elektroninių laiškų iki internetinių pokalbių, diskusijų forumo); ilgėjo „Vaikų linijos“ budėjimo valandos (iš pradžių savanoriai budėjo prie vienos telefono linijos 5 valandas per dieną, šiandien „Vaikų linijos“ savanoriai dirba Vilniuje, Kaune ir Klaipėdoje nuo 11 iki 23 val. kiekvieną dieną ir vienu metu budi 3–6 linijos), tačiau vienas dalykas išliko nepakitęs. Tai vaikų poreikis būti išklausytiems.
„Emocinės paramos telefonu tarnyba veikti pradėjo 1997 m. ir iš pradžių bandymų prisiskambinti į „Vaikų liniją“ būdavo net 45 kartus daugiau nei savanoriai galėdavo atsiliepti. Šiandien atsiliepiame į didžiąją dalį skambučių, atsakome į 65 proc. internetinių pokalbių, atrašome į visus elektroninius laiškus. Prisidėti prie emocinės paramos vaikams gali kiekvienas žmogus. Šiuo metu kviečiame paremti „Vaikų liniją“ skiriant 1,2 proc. GPM, taip pat prisidedant kitais paramos būdais. Savanorių konsultantų mokymus ką tik pradėjo dvi naujos grupės, o artėjant rudeniui rinksime dar gausesnį vaikus išklausyti galinčių savanorių būrį“, – sako dr. R. Povilaitis.
Ilgina internetinių pokalbių laiką
Šių dienų aktualijos ypatingai daug nerimo ir baimės kelia vaikams – jie išgyvena stiprias emocijas, jaudinasi dėl karo, bijo dėl savo bei artimųjų saugumo ir gyvybių. Todėl „Vaikų linija“ siekia sudaryti kuo daugiau galimybių vaikams išsikalbėti, gauti taip reikalingos emocinės paramos.
Nuo kovo mėnesio vaikai ir paaugliai gali kreiptis emocinės paramos internetiniais pokalbiais („chat‘u“) kiekvieną dieną nuo 18 iki 23 val. „Vaikų linijos“ savanorių būrį papildžius naujais konsultantais, galime plėsti paslaugą ir būti pasiekiami ir savaitgaliais“, – sako tarnybos vadovas ir priduria, kad pastaraisiais metais stebima tendencija, jog emocinė parama internetiniais pokalbiais darosi vis paklausesnė. Pernai internetinių pokalbių padaugėjo trečdaliu, lyginant su dar ankstesniais metais.
Paprastai internetinėmis žinutėmis vaikai ir paaugliai kreipiasi dėl rimtų, sunkių temų. Pernai internetinių pokalbių temų sąrašo viršuje atsidūrė savižudybė, paskui sekė santykiai su tėvais, draugais, baimė ir nerimas, fizinis smurtas, patyčios, vienišumas.
Vaikams ir paaugliams teikiant emocinę paramą internetu, savanoriauti gali žmonės iš visos Lietuvos. Šiemet vien tik internetinių pokalbių savanoriams skirtus mokymus baigė ir „Vaikų linijos“ pajėgas pastiprino žmonės iš Šiaulių, Mažeikių, Jonavos, Plungės, Prienų, Panevėžio, Žiežmarių, Kėdainių raj., Kauno raj. ir Vilniaus raj.