Rugsėjo pradžioje pradėta Palangos oro uosto aerodromo modernizacija jau pasiekė baigiamąją dalį: šiuo metu jau baigti visi pagrindiniai darbai, pakeisti tūkstančiai kvadratinių metrų įvairių dangų, atnaujintas kilimo-tūpimo takas, kitos aerodromo dalys, sumontuota paviršinių nuotekų surinkimo sistema bei požeminiai elektros tiekimo lėktuvams įrenginiai. Atlikus būtinas patikros procedūras - kitą savaitę Palangos oro uostas atnaujins veiklą, rašoma Lietuvos oro uostų pranešime žiniasklaidai.
Pasak Lietuvos oro uostų Operacijų ir infrastruktūros departamento vadovo Dainiaus Čiuplio, atnaujintas oro uostas turės teigiamą įtaką ne vien keleiviams, bet ir visam Vakarų Lietuvos regionui.
„Nauda, kurią atneš ši Palangos oro uosto rekonstrukcija, yra itin plati. Modernus, veikiantis oro uostas visų pirma generuoja tiesioginę grąžą į valstybės ekonomiką, užtikrina darbo vietas regione, o būtent aviacijai svarbu tai, kad galėsime be papildomų remontų, kurie trukdytų įprastą veiklą oro uoste – toliau plėtoti susisiekimą oru ir nesijaudinti dėl infrastruktūros būklės. Rekonstrukcija vienareikšmiškai prisidės ir prie Lietuvos oro uostų keliamų veiklos tvarumo tikslų, mažinant sunaudojamos elektros energijos kiekį bei CO2 emisijas“, – sako jis.
Šiuo metu baigtas vienas svarbiausių Palangos oro uosto rekonstrukcijos darbų – beveik 2,3 kilometrų ilgio ir 45 metrų pločio kilimo-tūpimo tako atnaujinimas. Pakeisti viršutiniai asfalto ir giliau esantys išlyginamieji sluoksniai. Viso projekto metu pakeista daugiau nei 200 tūkst. kvadratinių metrų senosios dangos.
Palangos oro uosto signalinių žiburių sistema pertvarkyta taip, kad taptų efektyvesne ir draugiškesne aplinkai – naudotos metalo halogenų lempos pakeistos taupiais LED žiburiais. Atliekant šiuos darbus nutiestas maždaug 100 kilometrų ilgio kabelių tinklas ir įrengta daugiau nei 600 naujų žiburių. Įdiegus šiuos sprendimus, elektros energijos suvartojimas vien tako apšvietimui po rekonstrukcijos turėtų sumažėti maždaug 20 proc.
CO2 emisijų mažinimo klausimas rekonstrukcijos metu spręstas pačiame perone diegiant specializuotus orlaivių elektros maitinimo įrenginius (GPU) tam tikrose lėktuvų aikštelėse, po žeme. Pradėjus juos naudoti, Palangos oro uoste daugeliu atvejų nebereikės dyzelinių elektros energijos įrenginių.