V Tarpautinis Kretingos senosios muzikos festivalis pirmą kartą kviečia klausytojus į koncertą Palangoje – rugpjūčio 19 d. 19 val. Palangos Švč. Mergelės Ėmimo į dangų bažnyčioje pasirodys senosios muzikos legenda, argentiniečių kilmės dainininkė Maria Cristina Kiehr su kolega Arieliu Abramovičium. Šie du senosios muzikos meistrai publikai pristatys Lietuvoje visiškai negirdėtą muziką – ispanų renesenanso repertuarą balsui ir vihuelai – specifiniam to laikotarpio ispanų instrumentui, primenančiam gitarą. Skaidrus ir nuostabiai gražaus tembro dainininkės balsas nupieš tobulas renesansinės muzikos linijas, o subtilūs polifoninės muzikos garsai perkels klausytojus į XV amžiaus Iberijos pusiasalį. Visi Kretingos senosios muzikos festivalio koncertai yra nemokamai, tačiau klausytojai turi galimybę palikti auką.
Sopranas Maria Cristina Kiehr, baigusi studijas prestižinėje senosios muzikos aukštojoje mokykloje Šveicarijoje “Schola Cantorum Basiliensis”, iškart tapo viena paklausiausių atlikėjų ir buvo kviečiama dainuoti prestižinėse scenose kartu su garsiausiais atlikėjais, kurie šiandien yra laikomi senosios muzikos pionieriais, tokiais kaip Nikolaus Harnoncourt, René Jacobs, Frans Brüggen, Chiara Banchini, Philippe Herreweghe, Jordi Savall, Christophe Coin ir daugelis kitų. Jos diskografijoje – daugiau nei šimtas muzikos įrašų. Albumas “Magdalena prie Kristaus kojų”, kuriame ji atlieką pagrindinį vaidmenį, 1997 m. laimėjo “Grammy” apdovanojimą. Liutnios ir vihuelos atlikėjas Ariel Abramovich taip pat yra “Schola Cantorum Basiliensis” absolventas, dedikavęs savo gyvenimą renesanso muzikai ir ypač – rečiau atliekamam, mažiau žinomam vihuelos repertuarui, jis tikras šios srities žinovas. Kartu su Maria Cristina Kiehr jie sukūrė ansamblį “Armonia Concertada”, skirtą Iberijos pusiasalio XVI amžiaus muzikai.
Įdomu, kad iki mūsų dienų yra išlikę tik septyni natų rinkiniai, skirti vihuelai, iš viso kiek daugiau nei 700 kūrinių, nors ispanų renesanso muzikoje vihuela buvo labai plačiai naudojama, paplitusi rūmų ir miesto gyvenime. Grečiausia taip nutiko todėl, kad Ispanijoje nebuvo stiprios muzikos leidybos tradicijos, be to, natos vihueloms buvo rašomos specifine tabulatūrine notacija, todėl norint jas atspausdinti reikėjo pagaminti specialius simbolius, atspaudų formas, kurios buvo labai retos. Vihuelos atlikėjai iki šiol naudoja senąją tabulatūrinę notacijos sistemą.
Į koncertinę programą “Imaginario: iš natų rinkinio vihuelai”, atlikėjai įtraukė iškiliausio ispanų renesanso pasaulietinės muzikos kūrėjo Juano Vásquezo kūrinius, taip pat Ispanijoje įtakingų madrigalistų Adriano Willaerto ir Jacques’o Arcadelto darbus. Daugybė pastarųjų kompozitorių polifoninių madrigalų buvo transformuoti į liutnia akomponuojamas dainas, sulaukusias didžiulio pasisekimo Italijoje, ir pamėgtas vihuelos atlikėjų Ispanijoje. Programoje pristatomi ir madrigalai iš kitų rinkinių, tokių kaip “Cancionero de Uppsala”.