Užimtumo tarnyba fiksavo pasikeitusius klientų įpročius

Užimtumo tarnyba fiksavo pasikeitusius klientų įpročius

Intensyviau naudojamasi internetu ir elektroninėmis paslaugomis, išaugo tiesioginių kontaktų su konsultantais skaičius per el. paslaugų paskyrą ir telefonu. Tai parodė Užimtumo tarnybos klientų apklausa. Teikiamų paslaugų kokybę teigiamai įvertino 87 proc. darbo ieškančių asmenų – tai 4,9 proc. punkto daugiau nei ankstesniais metais. Geriausiai apie paslaugas atsiliepia jaunimas, prasčiausiai – 40-49 m. asmenys (11,3 proc.) ir neturintys profesinės kvalifikacijos (10,2 proc.). Labiausiai išsiskyrė Vilniaus regiono klientai, paslaugų kokybę daugiausiai įvertinę labai teigiamai, mažiau patenkintų buvo Kauno, Šiaulių ir Panevėžio regionuose.

„Klientų tyrimas parodė, kad vertindami paslaugų kokybę, darbo ieškantys asmenys neteikia reikšmės paslaugų kanalui – nesvarbu, ar paslaugas gauna tiesioginio vizito metu, ar naudojasi nuotolinėmis konsultavimo priemonėmis. Pasikeitusiam klientų požiūriui įtakos turi dėl karantino apribotas socialinis bendravimas“, – 2020 metų pabaigoje atliktos apklausos rezultatus komentavo  Užimtumo tarnybos Kokybės vadybos skyriaus vedėjas Vygintas  Morkūnas.

Su konsultantais per el. paslaugų paskyrą kontaktavo 13,8 proc. punkto daugiau darbo ieškančių asmenų, beveik 26 proc. didėjo konsultacijų telefonu su savo aptarnaujančiu specialistu skaičius, palyginti su ankstesniais metais.

Augo svetainės vartotojų skaičius

5,2 proc. daugiau darbo ieškančių asmenų nei 2019 m. naudojasi Užimtumo tarnybos interneto svetaine (72 proc. apklaustų klientų). Aktyvumas tiesiogiai susijęs su asmens amžiumi: dažniausiai tai daro jaunimas (74,1 proc.), 30-39 metų asmenys (73,1 proc.)  ir nekvalifikuoti asmenys (73,4 proc.). Mažiausiai – 40-49 metų asmenys (67,4 proc.), juos lenkia vyresni kaip 50 metų darbo ieškantys, tarp kurių interneto svetaine naudojosi 71,9 proc. Interneto svetainę geriausiai vertina Vilniaus regiono apklausos dalyviai (94,5 proc.).

Užimtumo tarnybos e. paslaugomis besinaudojančių skaičius išaugo 6,6 proc. punkto ir 2020 m. siekė 70 proc. Šios paslaugos populiariausios tarp 30-39 m. asmenų (73,1 proc.).

Net 21,9 proc. punkto padidėjo klientų skaičius, kurie su specialistais susisiekia per el. paskyrą. Beveik keturis kartus mažiau klientų, manančių, jog jomis sudėtinga naudotis.

Bendras Užimtumo tarnybos e. paslaugų teigiamas vertinimas išaugo  22,6 proc. punkto ir 2020 m. siekė 92,1 proc.

Daugiau elektroninių konsultacijų

Pernai sumažėjo (14,3 proc.) klientų, kuriems patogiausia paslaugomis naudotis tiesioginio vizito metu.  Gerokai išaugo kitų paslaugų teikimo kanalų naudojimas: konsultacijų telefonu su savo aptarnaujančiu specialistu skaičius didėjo 25,8 proc., kontaktavo su konsultantu per Užimtumo tarnybos el. paslaugų paskyrą 13,8 proc. daugiau, bendravo ir informacijos ieškojo el. paštu 5,5 proc. punkto daugiau asmenų nei 2019 m.

Telefonu konsultuotis labiau linkę nekvalifikuoti asmenys ir jaunimas iki 29 metų, aktyviai jaunimas kontaktuoja ir per Užimtumo tarnybos e. paslaugų paskyrą, vyresniems kaip 50 metų asmenims labiau priimtinesni tiesioginiai vizitai ir konsultacijos. Tiesioginiai vizitai tinkamiausi Šiaulių KAD klientams (53,7 proc.), mažiausiai tinkami – Vilniaus KAD klientams. Telefonu savo konsultantams daugiausiai skambina Klaipėdos (41,6 proc.) ir Vilniaus (39,1 proc.), mažiausiai – Kauno regiono apklausoje dalyvavę klientai (24,6 proc.).

Elektroniniu paštu  dažniausiai rašo Vilniaus (18,1 proc.) ir Kauno (13,6 proc.) regionų apklausos respondentai, mažiausiai – Šiaulių (7,3 proc.). Per Užimtumo tarnybos elektroninių paslaugų paskyrą daugiausiai kreipiasi Kauno (18,6 proc.) ir  Panevėžio (15,9 proc.), mažiausiai – Klaipėdos regiono klientų (10,6 proc.).

8,8 proc. sumažėjo asmenų, manančių, kad įdarbinimo konsultantas tinkamai ir laiku informuoja apie atsiradusias laisvas darbo vietas (78,7 proc.). Palankiausiai tai vertina vyresni kaip 50 m. asmenys (84,2 proc.) ir  jaunimas iki 29 m. (84 proc.). Dėl gaunamos informacijos apie laisvas darbo vietas labiausiai patenkinti Panevėžio (84,2 proc.)  ir Klaipėdos (83,2 proc.) regionų klientai.

Pokalbio klimatu su konsultantu patenkinti visi vyresni kaip 50 m. asmenys, turintys profesinę kvalifikaciją, mažiausiai pokalbis tenkino nekvalifikuotą jaunimą (77,3 proc.). Tarp visų atsakiusių mažiausiai konsultanto darbu patenkinti Šiaulių (85,4 proc.), o geriausiai įvertino apklausoje dalyvavę Vilniaus regiono klientai (97,2 proc.).

Ar tenkina darbo pasiūlymai?

9,6 proc. sumažėjo klientų, teigiančių, kad pateikti darbo pasiūlymai atitiko įgytą kvalifikaciją ar darbo patirtį ir kas ketvirtas respondentas suabejojo dėl pasiūlymų tinkamumo. Prasčiausiai teikiamus darbo pasiūlymus įvertino Panevėžio KAD klientai (57,4 proc.). Tinkamiausius pasiūlymus teikia Vilniaus KAD konsultantai –  taip atsakė 73,3 proc. respondentų. Daugiausiai tinkamų darbo pasiūlymų sulaukė ir jais buvo patenkinti vyresni kaip 50 metų asmenys – 70,9 proc., kai tuo tarpu 2019 m. jų pasitenkinimas buvo mažiausias.

Greitu informacijos gavimu labai patenkinti ir patenkinti 91,8 proc. respondentų, t. y., 1,3 proc. punkto daugiau nei 2019 m. Nekvalifikuoti klientai šiek tiek prasčiau įvertino informacijos gavimo greitį, taip pat pasigedo aiškių ir konkrečių veiksmų.

Užimtumo tarnybos inf.
Užimtumo tarnyba (Darbo birža) Darbas
Jei pastebėjote klaidą, pažymėkite reikalingą tekstą ir spauskite Ctrl+Enter, kad pranešti apie tai redakcijai.