Nišinės ir komercinės parfumerijos skirtumus galima užuosti: Aistis Mickevičius paaiškina kaip tą padaryti

Nišinės ir komercinės parfumerijos skirtumus galima užuosti: Aistis Mickevičius paaiškina kaip tą padaryti, Aurimas

Olfaktorinio išprusimo prasme garsėjame kaip šio regiono lyderiai, įsitikinęs kvapų menininkas, vienintelio nišinės parfumerijos prekinio ženklo Lietuvoje FUMparFUM kūrėjas Aistis Mickevičius. Naują paskaitą internetu planuojantis surengti aromatų autorius šį kartą gilinsis į nišinę parfumeriją - čia pagrindinis dėmesys yra aromatinėms kompozicijoms, kurias reikia išmokti užuosti.

Karantino metu prasidėjęs „Mados kūrėjai online“ projektas jau pristatė pirmuosius nuotolinius kvapų menininko Aisčio Mickevičiaus mokymus apie parfumeriją. Iš Lietuvos ir už jos ribų prisijungę klausytojai patvirtino poreikį giliau suprasti šią subtilią mados sritį.

Antroji jūsų paskaita “on-line” yra skirta nišinei parfumerijai. Kuo yra įdomi ši parfumerinė kategorija?

Nišinė parfumerija kažkada atsirado kaip priešprieša masinei-komercinei. Abi šios kryptys ilgą laiką opozicionavo viena kitai. Jei komercinė parfumerija savo laiku kažkur tarsi pametė šio amato esmę, kaskart vis didesnį dėmesį skirdama išoriniam anturažui (įmantriam flakonui, sudėtingai ir brangiai dėžutei ir pan.) ir visiškai nuvalkiojusi turinį (pigūs, vienodi, neišraiškingi, didžiuliais kiekiais gaminami aromatai-produktai), tai nišinė parfumerija viską gražino į savo vietas. Čia pagrindinis dėmesys yra aromatinėms kompozicijoms (sudėtingi, išraiškingi, menines idėjas perteikiantys kvapai), o pakuotės gerokai supaprastintos ir patrauktos į antrą ar trečią planą. Nišinė parfumerija ne veltui vadinama olfaktoriniu menu. Tačiau niekas nestovi vietoje ir parfumerijos pasaulyje taip pat egzistuoja tam tikra dinamika, vyksta procesai, evoliucija. Mano tikslas – supažindinti žmones su parfumerijos pasaulio procesais, virsmais ir naujovėmis.

Ar galima užuosti (tikrąją šio žodžio prasme) skirtumą tarp nišinės ir komercinės parfumerijos?

Be abejo. Tas skirtumas dažnu atveju yra daugiau nei akivaizdus. Niša visuomet išraiškingesnė, subtilesnė, nes mažiau pataikavimo masiniam publikos skoniui. Niša visuomet orientuojasi į individus, asmenybes, tad čia svarbu kokybė, išmanymas. Sakoma, kad kartą peržengus tą liniją ir „paragavus“ geros nišinės parfumerijos, kelio atgal nėra. Toks žmogus niekada negrįžta prie komercinių aromatų, orientuotų į mases.

Kokiai kategorijai priklauso jūsų kuriama parfumerinė linija FUMparFUM? Kuo ji pasirodė įdomi kitose šalyse, netgi Paryžiuje?

FUMparFUM kuriami aromatai priskiriami net kelioms kategorijoms – artistic (meniniai), author (autoriniai) ir artisan (rankų darbo). Tai vis tam tikri smulkesni nišinės parfumerijos poskyriai. Šiais laikais sudominti ką nors kvepalais sudėtinga, nes kasmet jų sukuriama ir pagaminama nesuskaičiuojama daugybė. Tačiau, paradoksalu, pasižvalgę po pagrindines įdomesne parfumerija prekiaujančias parduotuves pastebėsite, jog asortimentas visur yra gana vienodas, dominuoja maždaug tie patys prekiniai ženklai. Todėl tokiuose pasaulio mados, dizaino, meno naujovių megapoliuose, kaip Paryžius ar Londonas, žmonės ieško retų, nematytų, negirdėtų, savotiškai „egzotiškų“ prekės ženklų, galinčių pasiūlyti kokybišką, bet nenuvalkiotą prekę. Tokia šių dienų tendencija. Tai ir yra atsakymas, kodėl FUMparFUM aromatai yra įdomūs ir paklausūs mados sostinėse.

Kaip jums patinka šis naujas „online“ parfumerinių mokymų formatas?

Na, iš tiesų žmonės prisitaiko net ir prie sudėtingiausių aplinkybių, taigi, šis dalykas džiugina. Karantinas parodė, kiek daug dalykų iš tiesų mes galime daryti nuotoliniu būdu. Nors webinarai nėra naujas formatas. Aš netgi asmeniškai žinau parfumerijos lektorę, kuri, gyvendama Londone, Jungtinėje Karalystėje, jau kokius penkerius metus siūlo online paskaitų formatą.

Kokios parfumerijos temos yra aktualios klausytojams? Kas jus nustebino? Kaip apibūdintumėte bendrai “parfumerinį išsilavinimą” Lietuvoje?

Kalbant apie parfumeriją, lietuviai yra nepaprastai smalsūs ir žingeidūs, jie jau yra daug visko girdėję ir nori sužinoti dar daugiau. Ne veltui olfaktorinio išprusimo prasme garsėjame kaip šio regiono lyderiai. Pažiūrėkite, kiek mūsų nedidelėje šalyje yra įvairių parfumerijos parduotuvių, prekiaujančių retais, įdomiais aromatais. O juk tai tarsi nemokami parfumerijos muziejai, kuriuose gali degustuoti visas olfaktorinio pasaulio naujienas ir suprasti kryptis, tendencijas.

Aisčio Mickevičiaus paskaitą apie nišinę parfumeriją bus galima klausytis internetu birželio 6 d.

Nišinės ir komercinės parfumerijos skirtumus galima užuosti: Aistis Mickevičius paaiškina kaip tą padaryti, nuotrauka-1 Nišinės ir komercinės parfumerijos skirtumus galima užuosti: Aistis Mickevičius paaiškina kaip tą padaryti, nuotrauka-2 Nišinės ir komercinės parfumerijos skirtumus galima užuosti: Aistis Mickevičius paaiškina kaip tą padaryti, nuotrauka-3 Nišinės ir komercinės parfumerijos skirtumus galima užuosti: Aistis Mickevičius paaiškina kaip tą padaryti, nuotrauka-4 Nišinės ir komercinės parfumerijos skirtumus galima užuosti: Aistis Mickevičius paaiškina kaip tą padaryti, nuotrauka-5
AISTIS MICKEVIČIUS Antroji “on-line” paskaita nišinė parfumerija FUMparFUM karantinas „Mados kūrėjai online“ projektas
Jei pastebėjote klaidą, pažymėkite reikalingą tekstą ir spauskite Ctrl+Enter, kad pranešti apie tai redakcijai.