Švelnėjant karantinui VMI ir „Sodra“ atveria duris, nuo birželio galima registruotis konsultuotis gyvai

E. Blaževič/LRT nuotr., Aurimas
E. Blaževič/LRT nuotr.

Valstybinė mokesčių inspekcija (VMI) informuoja, kad, švelninant šalyje paskelbto karantino sąlygas, nuo birželio 1 d. atveriami gyventojų aptarnavimo padaliniai visoje Lietuvoje. „Sodra“ taip pat praneša, kad nuo birželio 1 dienos atveria savo duris.

Atsižvelgiant į galiojančias COVID-19 prevencijos darbo vietose rekomendacijas, aptarnavimo padaliniuose laikinai bus ribojamas klientų srautas – atvykti numatytu laiku galės tik iš anksto telefonu užsiregistravę gyventojai arba nuo birželio 1 d. pačioje VMI.

Registracija vykdoma telefonu – skambinti pagal gyvenamąją vietą

„Siekdami užtikrinti į aptarnavimo padalinius atvyksiančių klientų ir juos konsultuojančių darbuotojų saugumą, veiklą organizuosime remdamiesi Sveikatos apsaugos ministerijos pateiktomis rekomendacijomis. Bus priimami tik iš anksto užsiregistravę klientai, tik jiems skirtu laiku ir užtikrinant reikiamą atstumą tarp vienu metu aptarnaujamų žmonių“, – teigia VMI Mokestinių prievolių departamento direktorė Stasė Aliukonytė-Šnirienė. Ji pažymi, kad atvykstančių klientų bus prašoma dėvėti apsauginę veido kaukę bei dezinfekuoti rankas, esant galimybei mūvėti vienkartines pirštines.

Pažymima, kad vizitų registracija vyks kiekvienam VMI padaliniui priskirtu telefono numeriu. Registruotis galima nuo birželio 1 d., tą dieną VMI svetainėje bus paskelbtas ir visas registracijoms skirtų telefonų numerių sąrašas. Apsilankymų laikai suteikiami iki 5 d. d. į priekį.

Skaičiuojama, kad, maksimaliai užpildžius visus apsilankymų laikus, per dieną visoje Lietuvoje bus aptarnaujama iki 2500 klientų.

Pirmenybė skubiems klausimams bei pajamų deklaravimui

„Norime atkreipti dėmesį, kad pirmosios konsultacijos pirmiausia turėtų būti skirtos tiems klientams, kurie turi neatidėliotinų mokestinių klausimų arba pajamų deklaracijas turi pateikti skubiau nei iki numatyto liepos 1 d. termino bei neturi galimybės naudotis VMI e. paslaugomis. Su kitais pajamų deklaravimo ar savarankiškos veiklos registravimo klausimais susidūrusius klientus kviečiame peržiūrėti VMI parengtus vaizdo gidus Youtube kanale, jungtis prie Mano VMI bei Elektroninio deklaravimo sistemos (EDS) ir VMI elektronines paslaugas išbandyti savarankiškai arba kreiptis konsultacijos telefonu“, – primena VMI atstovė.

Konsultacijos telefonu

Primenama, kad konsultacijas telefonu šiemet teikia mokesčių specialistai visoje šalyje. Kilus klausimų, pasikonsultuoti gyventojai galės ne tik paskambinę bendruoju Mokesčių informacijos telefonu 1882, bet ir kitais papildomais telefonų numeriais, kurie skelbiami VMI interneto svetainėje.

Savarankiškai aktualią informaciją, paaiškinimus, atsakymus į dažniausiai užduodamus klausimus galima rasti VMI interneto svetainėje www.vmi.lt ir VMI vaizdo kanale. Išsami informacija apie pajamų deklaravimą pasiekiama adresu https://www.vmi.lt/cms/deklaravimas-uz-2019-m.

„Sodra“ nuo birželio 1 dienos atveria klientų aptarnavimo skyrius

Nuo birželio 1 d. vėl pradės veikti „Sodros“ klientų aptarnavimo skyriai. Gyventojai, norintys tiesiogiai pasikonsultuoti su „Sodros“ specialistais, savo vizitą turės susiplanuoti – prieš atvykstant į priimamąjį reikės registruotis iš anksto.

„Esame pasiruošę užtikrinti klientų ir mūsų darbuotojų saugumą – įrengtos pertvaros prie langelių, ant grindų padaryti žymėjimai, padėsiantys laikytis saugaus atstumo, paruoštos dezinfekcinės priemonės, informaciniai plakatai, primenantys saugaus elgesio taisykles.

Tačiau, esant epideminei situacijai, kol bus atšauktas karantinas, rekomenduojame gyventojams toliau rinktis elektronines paslaugas ir į skyrius atvykti tik tuomet, kai tai yra būtina. O jeigu labai reikia atvykti į skyrių – būtina iš anksto registruotis“, – sako Evaldas Mikutis, „Sodros“ Klientų aptarnavimo valdymo skyriaus vedėjas.

Registruotis vizito galima jau nuo gegužės 26 d. (antradienio) užpildžius registracijos formą „Sodros“ internetiniame puslapyje www.sodra.lt/registracija arba paskambinus telefonu 1883.

Kiekvienas klientas, užsiregistravęs konsultuotis, gaus patvirtinimą ir bilieto numerį su tiksliu apsilankymo laiku. Į padalinius atvykusius gyventojus pasitiks „Sodros“ specialistai. Siekiant užtikrinti klientų ir darbuotojų saugumą, karantino laikotarpiu bus aptarnaujamos ne didesnės nei dviejų asmenų grupės.

Lankantis klientų aptarnavimo skyriuose, svarbu prisiminti saugumo taisykles: dėvėti veido kaukes arba kitas apsaugines veido priemones, laikytis ne mažesnio kaip 2 metrų atstumo vienam nuo kito. Taip pat būtina paisyti asmens higienos principų – dezinfekuoti rankas, laikytis kosėjimo, čiaudėjimo etiketo.

Birželio 1 d. atsidarys dauguma „Sodros“ klientų aptarnavimo skyrių, tačiau dėl techninių kliūčių klientų laikinai nepriims Bajorų padalinio Kaune, taip pat Kalvarijų, Kazlų Rūdos, Rietavo ir Molėtų padaliniai. Šių skyrių klientai prašomi registruotis į kitą artimiausią priimamąjį.

Visos paslaugos – per asmeninę gyventojo paskyrą

Šiuo metu visas „Sodros“ paslaugas kiekvienas gyventojas gali taip pat gauti prisijungęs prie asmeninės „Sodros“ paskyros www.sodra.lt/gyventojui. Čia galima pateikti prašymus gauti visas išmokas, kompensacijas ir pensiją, rasti informaciją apie įmokų mokėjimą ir kitus asmeninius duomenis. Skiltyje „Konsultacijos“ galima pateikti klausimą, susirašinėti su konsultantu gyvai arba gauti konsultaciją telefonu 1883.

„Sodros“ duomenys rodo, kad karantino laikotarpiu gyventojai aktyviai naudojasi informacijos centro paslaugomis. Nuo kovo 19 d. pateikta 8,6 tūkst. prašymų telefonu, palikta beveik 5,5 tūkst. pranešimų su prašymu susisiekti. Nuo šių metų pradžios jau užregistruota per 34,5 tūkst. elektroninių paklausimų, kai per visus praėjusius metus jų buvo iš viso kiek daugiau nei 55 tūkst. Klientai dažnai naudojasi ir pokalbio su konsultantu internetu galimybe – nuo metų pradžios jau įvyko beveik 38 tūkst. pokalbių internetu.

LRT
Karantinas koronavirusas karantinas Lietuvoje VMI Sodra konsultacijos gyvai
Jei pastebėjote klaidą, pažymėkite reikalingą tekstą ir spauskite Ctrl+Enter, kad pranešti apie tai redakcijai.