Palangos lopšelyje-darželyje ,,Ąžuoliukas“ ekologinė konferencija

Palangos lopšelyje-darželyje ,,Ąžuoliukas“ ekologinė konferencija

Augantis visuomenės ekologinis sąmoningumas lemia didėjantį dėmesį aplinkosaugai, atsakingesniam vartojimui ir atliekų perdirbimui. Kartu ryškėja ir ekologinio vaikų švietimo svarba. Ekspertų teigimu, tvaresnės vaikų gyvensenos įpročius svarbu ugdyti nuo mažų dienų – tik tuomet jie užaugs sąmoningais ir savo aplinka besirūpinančiais piliečiais. Juk vaiko pasaulio pažinimas ir prasideda nuo artimiausios aplinkos – šeimos, savęs suvokimo, darželio, savo gimtojo miesto.

Apie ekologinio ugdymo svarbą, teigiamą vaikų požiūrį į aplinką, gamtą buvo diskutuojama ir dalinamasi gerąja darbo patirtimi respublikinėje metodinėje-praktinėje konferencijoje ,,Ekologinio sąmoningumo ugdymo geroji darbo patirtis ir naujos įžvalgos“, kurią inicijavo lopšelio-darželio ,,Ąžuoliukas“ direktorė Rūta Regina Lukaitienė ir direktoriaus pavaduotoja ugdymui Zita Paulikienė.

Konferencijos pradžioje sveikinimo žodžius išsakė lopšelio-darželio ,,Ąžuoliukas direktorė Rūta Regina Lukaitienė, pristatė konferencijos dalyvius ir svečius bei palinkėjo visiems gero ir produktyvaus darbo.

Konferencijoje dalyvavo 16 pranešėjų, iš kurių 6 buvo stendiniai pranešimai. Dalyvavo ikimokyklinio ir priešmokyklinio ugdymo mokytojai iš Palangos ikimokyklinio ugdymo įstaigų, Tauragės, Gargždų, Kretingos lopšelių-darželių ,,Ąžuoliukas“ ir kviestiniai svečiai.

Dalyviai turėjo galimybę susipažinti su edukacinėmis programomis, kurias organizuoja Klaipėdos Universiteto botanikos  sodas. Darbo patirtimi dalijosi Botanikos sodo direktorė, mokslų daktarė Asta Klimienė. Ji atkreipė dėmesį, kad vykdant edukacines programas, projektus labai svarbu vaikams patirtinės veiklos, kurių metu kiltų klausimai, skatinantys domėtis, analizuoti ir veikti.  Veikdami iš vien su kitais jie geba kelti klausimus, padėti vienas kitam, lengviau prisiminti ir įsisavinti įgytas patirtis. Daug informacijos išgirdome apie lapuočių, spygliuočių augalų kolekcijas, žolinius, vaistinius augalus.

Rita Grinienė, aplinkosaugos komunikacijos specialistė iš Vilniaus, pristatė jaunųjų gamtos reindžerių platformą, kuri skirta gamtą mylintiems ir ją pažinti norintiems vaikams. Pasidalino gerąja darbo patirtimi, kaip vykdomi stebėjimai,  organizuojami teatralizuoti festivaliai gamtoje, kaip vaikai dalyvaudami kartu su tėvais turi galimybę prisiliesti prie gamtos paslapčių, jos ištakų. 

Konferencijoje dalyvavo Renaldas Rimavičius, gamtosauginių mokyklų koordinatorius. Pranešime pristatė gamtosauginių mokyklų  programą, apibendrino jų veiklą ir perspektyvas. Jis dalijosi mintimis, kad keisti suaugusiųjų elgesio įpročius – bene sudėtingiausias uždavinys, todėl būtina ekologinį sąmoningumą ugdyti nuo pačių mažiausių Lietuvos gyventojų. Pasidžiaugė, kad gamtosauginėse mokyklose vyksta įvairūs praktiniai užsiėmimai, kuriuose mokomasi, kaip taupyti elektros energiją, vandenį. Pasidalijo naudingais patarimais kaip gyventi tvariau, mažiau teršti aplinką ir kaip mažais, tačiau labai svarbiais darbais prisidėti prie klimato kaitos mažinimo. 

Mokytojų pranešimuose buvo akcentuota, kad vaikystėje suformuotas teigiamas emocinis vertybinis santykis su gamta yra svarbus tolesniam ekologinės kultūros ugdymui. Pristatė veiklas,  kuriomis siekiama, kad vaikai turėtų galimybę dalyvauti įvairioje veikloje ne tik įstaigoje, bet ir už jos ribų. Analizuota, kodėl taip svarbu į kasdieninį ikimokyklinio ir priešmokyklinio amžiaus vaikų ugdymą įtraukti tyrinėjimo, eksperimentavimo elementus, kokią reikšmę jie turi šiuolaikinio vaiko raidai, smalsumui skatinti. Mokytojai atkreipė dėmesį į projektinę veiklą, kuri padeda sužadinti vaikų poreikį veikti, į pasaulį žvelgti tyrėjo akimis. Konferencijos dalyviai pasidalino mintimis apie patirtinio ugdymo idėjas įstaigoje. Akcentavo, kad dabar siekiant ugdymo kokybės daugiau dėmesio sutelkta į rezultatus, vaiko pasiekimus ir dažnai pamirštamos individualios kūrybinės raiškos, asmeninė įgyta patirtis. Įdomių patirčių perteikė apie tėvų įjungimą į veiklą, naujų veiklos formų ir pažinimo būdų išbandymą, antrinių žaliavų panaudojimą ugdymo procese. 

Aptarimo metu visi dalyviai pasidžiaugė gerai organizuota konferencija, įgytomis naujomis patirtimis, žiniomis. O gerą nuotaiką praskaidrino ir nuteikė darbui įstaigos ugdytiniai bei  mokytojų vokalinis ansamblis ,,Gilė“.

Palangos lopšelio-darželio ,,Ąžuoliukas“ direktoriaus pavaduotoja ugdymui Zita Paulikienė

Palangos lopšelis-darželis ,,Ąžuoliukas“ ekologinė konferencija
Jei pastebėjote klaidą, pažymėkite reikalingą tekstą ir spauskite Ctrl+Enter, kad pranešti apie tai redakcijai.