Kviečia diskutuoti dėl elektrinių paspirtukų dalyvavimo viešajame eisme tvarkos

Eriko Ovčarenko nuotr., Aurimas
Eriko Ovčarenko nuotr.

Elektriniai paspirtukai, vis labiau populiarėjanti transporto priemonė miestuose, suteikia ne tik patogumo kasdienėse kelionėse, bet gali kelti ir pavojų eismo saugai. Ieškodama būdų užtikrinti, kad aplinkai draugiškos transporto priemonės plistų miestuose, tačiau nekeltų chaoso ir pavojaus eismo dalyviams, Susisiekimo ministerija kviečia į diskusiją savivaldybes bei laukia idėjų iš visuomenės.

Pastaruoju metu daugėjant e. paspirtukų, padaugėjo ir su jais susijusių eismo įvykių. Taip pat girdimas pėsčiųjų nepasitenkinimas, kad šaligatviais važiuojantys e. paspirtukai kelia grėsmę tiek pėsčiųjų, tiek pačių e. paspirtukų vairuotojų saugai. Pastebima, kad tam tikrais atvejais
e. paspirtukų vairuotojai arba nežino, arba nepaiso teisės aktais nustatytos eismo tvarkos.

Susisiekimo ministerija kreipiasi į visas šalies savivaldybes kviesdama diskutuoti dėl elektrinių paspirtukų dalyvavimo viešajame eisme tvarkos. Laukiama ir gyventojų nuomonės – savo idėjas galima teikti el. paštu [email protected].

Susisiekimo ministerija primena:

Lietuvos Respublikos saugaus eismo automobilių keliais įstatymo 2 straipsnio 39 dalyje įtvirtinta sąvoka „motorinis dviratis – transporto priemonė, kuri turi ne mažiau kaip du ratus ir vidaus degimo variklį ar elektros variklį, kurių didžiausioji naudingoji galia ne didesnė kaip 1 kW, ir kurios didžiausiasis projektinis greitis ne didesnis kaip 25 km/h.“

Jeigu elektrinių paspirtukų galios ir greičio parametrai atitinka motorinio dviračio apibrėžtyje nurodytus parametrus, šie elektriniai paspirtukai priskiriami prie motorinių dviračių.

Kelių eismo taisyklių, patvirtintų Lietuvos Respublikos Vyriausybės 2002 m. gruodžio 11 d. nutarimu Nr. 1950 „Dėl Kelių eismo taisyklių patvirtinimo“ (toliau – Taisyklės), 66 punkte nustatyta, kad „Taisyklėse nustatyti reikalavimai dviračių vairuotojams taip pat privalomi motorinių dviračių vairuotojams“, t. y. reikalavimai, teisės ir pareigos elektriniams paspirtukams ir jų vairuotojams yra tapatūs dviračiams ir jų vairuotojams.

Primename Taisyklėse įtvirtintus reikalavimus dviračių vairuotojams. Pagal Taisyklų
55–57 punktus:

„55. Važiuoti važiuojamąja dalimi dviračiu leidžiama ne jaunesniems kaip 14 metų asmenims, o išklausiusiems Lietuvos Respublikos švietimo ir mokslo ministerijos nustatytą mokymo kursą ir turintiems mokyklos išduotą pažymėjimą, – ne jaunesniems kaip 12 metų asmenims. Prižiūrint suaugusiajam, važiuoti važiuojamąja dalimi dviračiu leidžiama ne jaunesniems kaip 8 metų asmenims. Gyvenamojoje zonoje dviračių vairuotojų amžius neribojamas.

56. Dviračio vairuotojui leidžiama važiuoti keliu tik tvarkingą stabdį ir garso signalą turinčiu dviračiu. Dviračio gale turi būti raudonas šviesos atšvaitas arba raudonos šviesos žibintas, iš abiejų šonų – oranžiniai šviesos atšvaitai, pritvirtinti prie ratų stipinų. Važiuodamas važiuojamąja dalimi, dviračio vairuotojas privalo dėvėti ryškiaspalvę liemenę su šviesą atspindinčiais elementais arba dviračio priekyje turi degti baltos šviesos žibintas, o gale – raudonos šviesos žibintas. Važiuojant keliu tamsiuoju paros metu arba esant blogam matomumui, dviračio priekyje turi degti baltos šviesos žibintas, o dviračio gale – raudonos šviesos žibintas, dviračio vairuotojas privalo dėvėti ryškiaspalvę liemenę su šviesą atspindinčiais elementais. Dviračio vairuotojas (keleivis) iki 18 metų, važiuodamas (vežamas) keliu, privalo būti užsidėjęs ir užsisegęs dviratininko šalmą. Vyresniam kaip 18 metų asmeniui, dviračiu važiuojančiam keliu, rekomenduojama būti užsidėjus ir užsisegus dviratininko šalmą.

57. Važiuoti dviračiu leidžiama tik dviračių takais, pėsčiųjų ir dviračių takais arba dviračių juostomis, o kur jų nėra, – tam tinkamu (su asfalto arba betono danga) kelkraščiu. Kai kelyje nėra dviračių tako, pėsčiųjų ir dviračių tako arba dešinėje kelio pusėje nėra dviračių juostos, kelkraščio, taip pat tais atvejais, kai jais važiuoti negalima (duobėti ir panašiai), leidžiama važiuoti šaligatviu arba viena eile važiuojamosios dalies kraštine dešine eismo juosta, kuo arčiau jos dešiniojo krašto, išskyrus Taisyklių 106 punkte nurodytus atvejus, taip pat kai reikia apvažiuoti kliūtį, važiuoti tiesiai, kai iš pirmosios eismo juostos leidžiama sukti tik į dešinę. Važiuodamas kelkraščiu, pėsčiųjų ir dviračių taku, šaligatviu, dviračio vairuotojas privalo duoti kelią pėstiesiems, neturi jiems trukdyti ar kelti pavojaus, o pro pat pėsčiąjį leidžiama važiuoti greičiu, kuris yra artimas pėsčiojo judėjimo greičiui (3–7 km/h), paliekant tokį tarpą iš šono, kad eismas būtų saugus.“

Taip pat dviratininkams ir elektrinių paspirtukų vairuotojams primintini šie Taisyklių punktai:

„58. Dviračio vairuotojui, važiuojančiam važiuojamąja dalimi, prireikus pasukti į kairę, apsisukti ar pervažiuoti į kitą kelio pusę, rekomenduojama nulipti nuo dviračio ir kirsti važiuojamąją dalį vedantis dviratį, jeigu eismo sąlygos to reikalauja.

59. Dviračio vairuotojas, artėdamas prie vietos, kur reikia kirsti važiuojamąją dalį, visais atvejais privalo sumažinti važiavimo greitį ir gali tęsti judėjimą tik įsitikinęs, kad važiuoti saugu ir nebus trukdoma kitiems eismo dalyviams.

60. Dviračio vairuotojas, norėdamas kirsti važiuojamąją dalį ten, kur eismas nereguliuojamas, privalo praleisti važiuojamąja dalimi važiuojančias transporto priemones, išskyrus tuos atvejus, kai kerta išvažiavimus iš šalia kelio esančių teritorijų, gyvenamosios zonos, kiemo, stovėjimo aikštelės, kai kerta važiuojamąją dalį, į kurią kiti vairuotojai suka.

62. Dviračių taku ar dviračių juosta dviračio vairuotojas privalo važiuoti kuo arčiau tako ar juostos dešiniojo krašto. Jeigu pėsčiųjų ir dviračių take ar šaligatvyje horizontaliuoju ženklinimu (dviračio simboliu) yra paženklinta dviračių eismui skirta tako (šaligatvio) dalis, dviračio vairuotojas privalo važiuoti tik ja ir kuo arčiau jos dešiniojo krašto.

63. Vietose, kur eismą reguliuoja šviesoforai, dviračių vairuotojai privalo paisyti šviesoforų su dviračio simboliu, o kai jų nėra, – transporto šviesoforų signalų.“

Be to, dviratininkams ir elektrinių paspirtukų vairuotojams primintini šie Taisyklėse įtvirtinti draudimai, siekiant užtikrinti jų saugą:

„64. Dviračių vairuotojams draudžiama:

64.1. važiuoti važiuojamąja dalimi, jeigu įrengti dviračių takai, išskyrus Taisyklėse nustatytus atvejus;

64.2. važiuoti automagistralėmis ir greitkeliais;

64.3. važiuoti nelaikant bent viena ranka vairo;

64.4. vežti keleivius, jeigu nėra įrengtų specialių sėdėjimo vietų;

64.5. vežti, vilkti ar stumti krovinius, kurie trukdo vairuoti arba kelia pavojų kitiems eismo dalyviams;

64.6. būti velkamiems kitų transporto priemonių;

64.7. vilkti kitas transporto priemones, išskyrus tam skirtas priekabas;

64.8. važiuoti įsikibus į kitas transporto priemones;

64.9. kirsti važiuojamąją dalį važiuojant pėsčiųjų perėjomis.“

Papildomai informuojame, kad atmintinę dviračių, paspirtukų ir mopedų vairuotojams galima rasti Lietuvos kelių policijos tarnybos interneto svetainėje: http://lkpt.policija.lrv.lt/lt/naudinga-informacija/atmintine-dviraciu-paspirtuku-ir-mopedu-vairuotojams.

Susisiekimo ministerijos informacija
Elektriniai paspirtukai eismas
Jei pastebėjote klaidą, pažymėkite reikalingą tekstą ir spauskite Ctrl+Enter, kad pranešti apie tai redakcijai.
Įvykiai
Penktadienį, spalio 30 dieną, nustatyti 3 nauji „Maximos“ darbuotojų susirgimų COVID-19 infekcija atvejai. Koronavirusu užsikrėtė darbuotojos Vilniuje, Šiauliuose ir Palangoje. Prekybos tinklo „Maxima“ atstovai nurodo, kad šiuo metu neturi žinių, kad daugiau tose pačiose „Maxima“ parduotuvėse ir jų padaliniuose dirbantys kolegos jaustų COVID-19 infekcijai būdingus simptomus. Parduotuvėse, kur dirbo koronavirusu užsikrėtę darbuotojai, yra atlikta pilna dezi...
Verslas
Vėlinių savaitgalį pajūryje bus žmonių. Viešbučių užimtumas bent į geltonąją zoną patekusioje Palangoje rodo, kad nemažai gyventojų nepabūgo COVID-19 viruso rizikos ir ilgąjį savaitgalį ketina atsipūsti prie jūros. Vis dėlto pajūrio verslininkai optimizmu nespinduliuoja, o į raudonąją zoną patekusioje Klaipėdoje situacija kardinaliai kitokia. Čia viešbučių užimtumas kur kas mažesnis, o kai kurie barai ir viešbučiai nusprendė išvis nedirbti. Klaipėdos laisv...
Įvykiai
Narkotikų, tabako ir alkoholio kontrolės departamentas (NTAKD) informuoja apie pokyčius, įsigaliosiančius nuo lapkričio 1 dienos.  Nauji Alkoholio kontrolės įstatymo pakeitimai Jau nuo lapkričio 1 d. Lietuvoje įsigalios Alkoholio kontrolės įstatymo pakeitimai, skirti alkoholio vartojimo bei su juo susijusių neigiamų padarinių mažinimui. Parduodami alaus, fermentuotų gėrimų, alkoholinių kokteilių grupėms priklausantys alkoholiniai gėrimai, kurių tūrinė etil...
Įvykiai
Artėjant Vėlinėms, aplinkosaugininkai kviečia gyventojus laikytis tradicijos santūriai pagerbti mirusiųjų atminimą – su mažiau žvakių ir plastiko gaminių. Puošmenų varžytuvės paprastai baigiasi atliekų antplūdžiu. Tačiau ne visos po Vėlinių susikaupusios atliekos gali būti perdirbamos. Todėl reikėtų rinktis žvakes, kurias galima panaudoti kelis kartus (pvz., su keičiamais stikliniais indeliais), arba tokias, kurios po to gali būti perdirbamos, vengti dirbt...
Sveikata
Nacionalinis visuomenės sveikatos centras (NVSC) informuoja, kad ir toliau kasdien fiksuojant daugiau nei 700 koronavirusinės infekcijos atvejų, tų asmenų, kurie iki vakar gavo informaciją apie teigiamą laboratorinio tyrimo COVID-19 ligai nustatyti rezultatą, tačiau NVSC specialistai su jais nesusisiekė, užsikrėtimo aplinkybės nebebus aiškinamosis. Tai reiškia, kad epidemiologiniai tyrimai nebus atlikti, asmenys patys turi pateikti informaciją žmonėms, su...
Sveikata
Sveikatos apsaugos ministerija (SAM) primena, kad koronavirusu (COVID-19) užsikrėtusiems pacientams nebereikia atlikti pakartotinių koronaviruso testų PGR metodu. Praėjus numatytam izoliacijos laikotarpiui, pacientui nebekarščiuojant ir išnykus simptomams, užtenka šeimos gydytojo patvirtinimo, kad pacientas gali nebetęsti izoliacijos. Smarkiai išaugus gyventojų skambučių srautams į karštąją liniją 1808, ministerija ragina gyventojus nebeskambinti į šią lin...
Įvykiai
Ateinančią savaitę, nuo lapkričio 2 iki lapkričio 8 d. imtinai, remiantis naujuoju šviesoforo principu, raudonajai zonai priskiriamos dar trylika šalies savivaldybių: Prienų rajono, Rietavo, Šalčininkų rajono, Šiaulių miesto, Šilutės rajono, Tauragės rajono, Utenos rajono, Varėnos rajono, Kauno rajono, Mažeikių rajono, Molėtų rajono, Palangos ir Panevėžio rajono savivaldybės. Siekiant suvaldyti koronaviruso (COVID-19) plitimą, į raudoną zoną patekusiose sa...
Kultūra
Septynios – tiek kompozicijų, sukurtų specialiai konkursui „MCC Palanga 2020“, tarptautinė vertinimo komisija pripažino vertomis finalinio etapo. Visus šiuos kūrinius baigiamajame konkurso renginyje, kuris numatytas gruodį Palangoje, atliks „Palangos orkestras“. Tuomet ir paaiškės pagrindinių bei paskatinamųjų premijų laureatai.  Pirmą kartą rengiamo naujų kūrinių pučiamųjų orkestrams konkurso finalininkais tapo kompozitoriai Mikas Karosas, Linas Rupšlauki...
Politika
2018 m. Europos Sąjungoje priimtos atliekų tvarkymo taisyklės, kuriomis valstybės narės įpareigojamos didinti komunalinių atliekų antrinį panaudojimą ir perdirbimą. Šios taisyklės įpareigoja ES šalis iki 2025 m. įsirengti atskiras tekstilės atliekų surinkimo sistemas, o paprasčiau kalbant, visose šalyse turės atsirasti atskiri, vien tik tekstilės atliekoms skirti konteineriai. Susidarančios tekstilės atliekos iki šių reikalavimų atsiradimo keliaudavo į sąv...