Chaosas lentynose, melaginga reklama ar nesusipratimas?

Chaosas lentynose, melaginga reklama ar nesusipratimas?, Aurimas

Dana Lukauskienė

Palangoje besigydantis kurorto svečias, nusivylęs vienu prekybos centru, atkeliavo į redakciją. Žmogų papiktino tai, jog pasiėmus knygą iš vietos, kur reklaminiame skelbime teigiama, jog visiems bestseleriams yra taikoma 50 proc. nuolaida, priėjus prie kasos paaiškėjo, jog šiam leidiniui nuolaidos nėra. Kurorte istorinį romaną pirkęs ilgametis medikas buvo nepaprastai nustebęs, nejau prekybos centras apgaudinėja pirkėjus? Kodėl kabinama melaginga reklama?

Paaiškėjo, kad nuolaidos nebus

Skaitymas kiekvienam išsilavinusiam žmogui yra tikras malonumas. Kurorte kauniečiui, buvusiam medikui, knygos pirkimas ne tik nesuteikė džiaugsmo, o dar ir apkartino kasdienybę. Vos pamatęs viename didžiausių prekybos centrų reklaminį skelbimą, Eugenijus Valasevečius nudžiugo, jog su nuolaida galės įsigyti savo mėgstamą istorinį romaną – Edmundo Zenono Malūko „Vytauto žemė“.

Kurorte istorinį romaną pirkęs ilgametis medikas E. Valasevičius buvo nepaprastai nustebęs: nejau prekybos centras apgaudinėja pirkėjus? „V.P.“ nuotr.

Pasak skaitytojo, reklaminės akcijos informaciniu ženklu pažymėtoje išparduodamų knygų vietoje buvo padėtos net dvi šio autoriaus knygos. Tiesa, viena, su įplėštu kampeliu. Tad buvęs medikas pasirinko kitą – neįplyšusią. Deja, prie kasos paaiškėjo, jog jokios nuolaidos nebus. Kasoje dirbanti pardavėja paaiškino, jog jo mėgstama knyga nesanti bestseleris. Pasipiktinęs buvęs gydytojas nesuprato, kodėl prekybos centras taip drastiškai apgaudinėja pirkėjus? Kodėl ir kokiu tikslu kabinama melaginga reklama? Jis išsakė savo nuomonę prekybos tinklo darbuotojams, o savo geidžiamą knygą nusipirko, deja, bet be nuolaidos.

Ieškodamas atsakymų į savo klausimus E.Valasevičius atėjo į „Vakarinės Palangos“ redakciją.

Knygas tvarkė salės darbuotoja

Kartu su kurorte apsilankiusiu buvusiu ilgamečiu Kauno klinikinės ligoninės filialo, P. Mažylio gimdymo namų vadovu E. Valasevičiumi nuvykome į minėtą prekybos centrą. Intelektualus, istorinius romanus mėgstantis žmogus mums parodė tą vietą, iš kurios pasiėmė savo norimą romaną ir šalia marguojantį akcijos ženklą. Kadangi medikas jau garbaus amžiaus, o knygos šiais laikais brangios, tad akcija tiesiog viliojo įsigyti gerą istorinį romaną. Ilgametis medicininės įstaigos vadovas – pakankamai išsilavinęs žmogus, jis žino, jog rašytojas E. Malūkas – vienas populiariausių Lietuvoje, žinomas ir užsienio šalyse.

Pirkti romaną paskatino viliojanti reklama. „V.P.“ nuotr.

Su vyriškiu žurnalistams atvykus į prekybos centrą, akcijos ženklu pažymėtas knygas jau tvarkė salės darbuotoja. Ji tikino, kad įsivėlė apmaudi klaida. Bestselerių lentynoje atsidūrė ir istorinis romanas, kuris pastaruoju metu nepatenka į geriausiai perkamų knygų gretas, tad nuolaidos šiam leidiniui nėra. Jį į „nuolaidinių“ lentyną galimai atnešę kiti prekybos centro lankytojai, kurie neretai, ieškodami sau tinkamesnės prekės, sumaišo visas prekes. Buvęs medikas, skvarbiu inteligento žvilgsniu peržvelgė visas bestseleriais vadinamas knygas, ir jam pasidarė dar baisiau. Geriausiai parduodamų knygų gretose puikavosi Pokerio žaidėjo vadovas, Audrey Carlan knyga, kurios viršelyje pusnuogė mergina, pavadinimu„Kalendoriaus mergina“ ir panaši literatūra, kurios vyriškis net prie geriausių norų į rankas neimtų.

„Kodėl istorinis romanas nėra vadinamas bestseleriu, o akcija taikoma kitoms, lėkštaus turinio knygoms? Kodėl kabinama apgaulinga reklama?“, – klausė medikas.

Apgailestavo, kad chaosą lentynose pastebėjo klientas

Susidariusią situaciją komentavo ir prekybos tinklo „Maxima“ atstovas ryšiams su visuomene Paulius Stonis: „Pirkėjo nuoširdžiai atsiprašome. Knygai, kurią pirkėjas išsirinko, akcinė nuolaida nebuvo taikoma. Į leidinių, kuriems šiuo metu taikomos išpardavimo nuolaidos, stendą ją greičiausiai atnešė kiti prekes besirinkę klientai. Gaila, kad pirmasis ne vietoje padėtą leidinį pastebėjo pirkėjas, o ne mūsų darbuotojai. Bestselerių išpardavimas vyksta spalio 9-29 d. Akcijos ženklu nepažymėtos knygos yra parduodamos įprastomis kainomis, prekybos salėje pirkėjams pristatomos įprastose pardavimo vietose. Šiuo metu vykstančiam bestselerių išpardavimui buvo pasirinktos per pastaruosius porą metų itin didelio populiarumo tarp mūsų pirkėjų sulaukusios knygos: romanai, receptų knygos, sveiką gyvenseną skatinantys leidiniai ir kt. Kokios knygos tampa populiariomis ir mėgstamomis, sprendžia tik mūsų pirkėjai“.

Bestseleris, ar ne?

Kadangi pono Eugenijaus įsigytą romaną leido Panevėžyje veikianti įmonė „Magilė“, susisiekėme su leidyklos vadove R. Magiliene. Bandėme išsiaiškinti, ar E. Malūko istorinis romanas „Vytauto žemė“ gali būti vadinamas bestseleriu.

„Mano galva, bestseleris yra populiari knyga, savo perkamumu lenkianti kitas. Knygos populiarumą turėtų nulemti tiražo kiekis. Šis autorius yra buvęs ankstesniais metais labai skaitomas, jo kūryba leista net po 40 000 egzempliorių. Ši istorinė 700 puslapių knyga taip pat buvo labai perkama, gaila, bet ne šiandien. Minėta E. Malūko knyga išleista 2016-aisiais metais, anuomet ji buvo viena perkamiausių, tiražas išplatintas per porą mėnesių. Šiemet šio romano bestseleriu aš nedrįsčiau pavadinti. Bestseleris turi lenkti kitų knygų perkamumus, o pastaruoju metu šio leidinio perkamumas nuslūgęs. Šis romanas, kiek žinau Maximos prekybos tinkluose sėkmingai platinamas, bet daugiausia tuomet, kai būna akcijos. Žmonės laukia nuolaidų, o mes į didžiuosius prekybos tinklus savo produkciją tiekiame per platintojus. Manau, kad prekybos tinklo vadybininkai seka pardavimus, jie gali tiksliau įvardinti, ką jie vadina bestseleriu“, - kalbėjo leidėja.

Melaginga Reklama nesusipratimas
Jei pastebėjote klaidą, pažymėkite reikalingą tekstą ir spauskite Ctrl+Enter, kad pranešti apie tai redakcijai.