Palangiškiai nesulaukia kelio darbų pabaigos: vasarą dulkės, rudenį – pradurtos padangos

Palangiškiai nesulaukia kelio darbų pabaigos: vasarą dulkės, rudenį – pradurtos padangos

Dana Lukauskienė

Gražėjantis miestas – visų kurorto gyventojų siekiamybė ir viltis, kad ateinantį sezoną į Palangą atvyks dar daugiau svečių iš visos Lietuvos. Juk įvažiavimas į miestą– tai tarytum jo naujas veidas. Deja, bet remonto darbai vis dar vyksta, o sinoptikai jau pranašauja audras. Natūralu, kad palangiškiams kyla nemažai klausimų – kada baigsis remonto darbai, koks kelias bus, kiek dar kentėti nepatogumus. Socialinėje erdvėje taip pat verda komentarų audros. Kaip ir kiekvieną remontą, taip ir įvažiavimo į Palangą remonto darbus, seka virtinė nesusipratimų, nepatogumų ir nesėkmių.

Dygsta nenaudingo ploto salelės?

„V.P.“ nuotr.

Rudenį lyg ir sumažėjo keliamų dulkių kiekiai, nebereikia kelio nuolat laistyti. Deja, remonto darbai nedžiugina miesto bendruomenės. Graži iniciatyva – sutvarkyti įvažiavimą į kurortą, tiesiog verste verčia palangiškius niurzgėti, reikšti nepasitenkinimą ir nekantriai laukti šių darbų pabaigos. Žmonės laukia. Jie laukia, kol miestas pagražės. Bet kai kurie dalykai jiems atrodo gana keistokai. Palangiškius neramina kelio pločiai, jiems nesuprantama atrodo ir tai, jog kelio viduryje „dygsta nenaudingo ploto salelės“. Štai Evaldas Matačiūnas komentuoja, jog vertėtų atkreipti dėmesį į naujai statomų žiedų išplanavimą, tolygumą ir skersmenį. „Atvažiavus nuo Kretingos puses žiedas ties degalinėmis stovi taip kreivai, kad nėra žodžių: galima tiesiai beveik važiuoti į centrą (net sukti vairo nereikia), tuo tarpu iš centro reikia didžiausią lanką išlaužti. Čia turbūt specialiai padaryta, kad vasarą poilsiautojai iš Palangos negalėtų greičiau išvažiuoti“, – juokauja socialinėje erdvėje Evaldas.

Pradurtų padangų lavina

O štai kitiems vairuotojams – rimtesnės bėdos. Be abejo, ruduo – padangų keitimo metas, tačiau kelyje pradurtas padangas ne kiekvienas nori keisti. O šiame kelyje pradurtų padangų ne viena. Štai ir palangiškiui režisieriui Sergejui Sharm taip pat nutiko analogiška nelaimė.

Palangiškiams nerimą kelia ir aukštoki borteliai. Sergey Sharm nuotr.

„Važiavau iš Palangos į Klaipėdą, supratau, kad mano vairuojama mašina stuktelėjo nelygiame remontuojamame kelyje, tačiau iš pradžių nieko nepastebėjau. Tik nuvykęs į Klaipėdą suvokiau, jog minėti gatvės remonto darbai ir man siurprizą parengė – padangoje didžiulė skylė. Į policiją nesikreipiau, nuvykau iškart į servisą. Kvitas yra, yra sąskaitos faktūros. Manau, kad ir servisas bus pažeistas padangas išsaugojęs. Bet ką jau čia, niekas manęs nesupras, o ir kreipimaisi, durų varstymai taip pat sugaišina daug laiko“,– žurnalistei pasakojo remontuojamame kelyje prasidūręs padangą režisierius ir dar pridūrė nesuprantąs, kam tiek daug ir taip giliai kasti, jei nespėjama apdirbti. Juk užbaigus vieną darbą, vėliau tik kito imtis reikia.

„Naujai renovuojamoje atkarpoje klaikiai neatsakingai nužymėtos kelio remonto atkarpos, pavojingos zonos ir iškastos duobės. Daugelis miesto svečių ir gyventojų sugadino savo automobilius ir jų padangas. Kodėl niekas nekreipia dėmesio į žmonių skundus? Nužymėkite naujo kelio remontų kliūtis ir aštrius bordiūrus!“, – socialinėje erdvėje rašo Tadas Žemaitis.

„Negana to, kad nesugeba sutvarkyti darbo vietos, teko iš padangų traukti 8 cm medvarščius“, – komentuoja socialinėje erdvėje Edvinas.

Palangiškiai nesulaukia kelio darbų pabaigos: vasarą dulkės, rudenį – pradurtos padangos, nuotrauka-1 Palangiškiai nesulaukia kelio darbų pabaigos: vasarą dulkės, rudenį – pradurtos padangos, nuotrauka-2

Socialiniuose tinkluose žmonės dalijasi savo patirtimis: pradurtos padangos ir iš jų traukiami medvarščiai. Tado Žemaičio ir Edvino Mor  nuotr.

„Tokį teko ir man traukt iš padangos, o pasigavau ties įvažiavimu į „Švaros brolių“ autoplovyklą, labiausiai prajuokino, kaip manau, kelininko pasiteisinimas, kad reik išmokt pačiam vairuoti“, –pasidalinęs fotonuotrauka socialinėje erdvėje pasakojo palangiškis Tadas.

Ponas Sergejus apgailestavo, kad vasarą jam dėl dulkančio kelio reikėjo daug dažniau plauti automobilį, o juk technologijos nestovi vietoje, jų yra įvairių. Jis pats tikino žinąs, jog statybose yra naudojamas specialus cheminis skystis keliams laistyti, juo pašlaksčius – nedulka, o ir žmonių pinigai mašinoms plauti susitaupo. „Aš pats iš Rusijos į Palangą gyventi atvykau, myliu šį kurorto kampelį, norėčiau, kad į žmonių nuomonę, pastabas ir nuoskaudas būtų įsiklausoma. Juk ir mes kartais galime pateikti vertingų pastabų, pastebėti projektavimo klaidų“, – žurnalistei sakė telefonu pakalbintas mūsų pašnekovas.

Nereikėtų kuklintis

Kadangi visuomenines problemas turėtų gerai žinoti ir miesto valdžios atstovai, susisiekėme su Palangos miesto savivaldybės tarybos nariu Mindaugu Skritulsku ir pasiteiravome, ar normalu, kad vos pravažiavę remontuojamu keliu palangiškiai iš padangų medvarščius traukia.

„Šiuo atveju kelias yra regioninės reikšmės, ne miesto, tad jo savininkas yra ne Savivaldybė, o Lietuvos automobilių ir kelių direkcija prie Susisiekimo ministerijos. Taigi Savivaldybė negalėtų būti atsakinga už tai, kas vyksta šioje kelio atkarpoje. Tačiau, jei yra sugadintos padangos ar automobiliai, mano supratimu, policija turėtų fiksuoti įvykį. Nukentėjusieji turėtų reikšti pretenzijas pirmiausia rangovui, nes pagal statybos įstatymą už tai, kas vyksta statybos aikštelėje, turėtų atsakyti tie, kas vykdo statybos darbus. Aš nesu nei advokatas, išsamių teisinių niuansų komentuoti negaliu, tiesiog samprotauju kaip paprastas žmogus. Jei būtų įrodytas priežastinis ryšys, susijęs su kelio remonto darbais, galėtų, mano nuomone, reikalauti žalos atlyginimo iš rangovų. O jei nelaimė atsitiko ne dėl remonto darbų, o dėl kelio būklės, turėtų atsakyti tas, kas prižiūri ar eksploatuoja kelią. Situacijos būna labai įvairios, o gal žmogus, pažeidęs automobilį, nepaisė įspėjamųjų ženklų, važiavo neleistinu greičiu ar ten, kur nebuvo galima važiuoti. Kiekvieno konkretaus atvejo aplinkybės turėtų būti objektyviai vertinamos. Jei padaryta žala dėl remonto darbų prasto kokybės, manau, kad nereikėtų kuklintis, žmonės turėtų kreiptis, reikalauti žalos atlyginimo“, – situaciją komentavo Tarybos narys M. Skritulskas.

Nieko čia nėra?

Pasak Palangos vicemero Rimanto Antano Mikalkėno, šiuo metu tvarkomoje gatvėje yra uždėtas antras asfalto dangos sluoksnis.

„Nelabai įsivaizduoju, kur čia tie medvarščiai gali būti. Uždėjus trečią asfalto sluoksnį įvažiavimo į Palangą tvarkymo darbai bus baigti. Dabar viskas labai priklauso nuo oro. Pats važinėju ta gatve į dieną po tris karus, mano padangos kol kas sveikos. Gal pasitaikė kur nors montuojant apsaugines tvoreles keli medvarščiai ir iškrito. Bandysime įspėti darbų vykdytojus. Nelabai tikiu, kad kas į gatvę galėjo tyčia jų pripilti. Žmonės, kuriems sugadintos padangos, galėtų paduoti į teismą Kelių direkciją. Be abejo, būna, kad važiuojant pagaunama vinis, tai gali nutikti bet kur. Mano galva, statybininkai su medvarščiais ties įvažiavimų į Palangą nedirba. Pastaruoju metu klojami akmenys ir bortai. Išpylus trečiąjį asfalto sluoksnį, gatvės aukščiai truputėlį išsilygins, bus pridengti mažieji bortai, o šalia gatvės liks aukšti, tai yra numatyta pagal projektą. Aukšti bortai ir salelės – specialios apsaugos priemonės, kad žmonės nelakstytų. Kiekvienas projektas turi atitikti tarptautinius standartus, jo jau nebepakeisime. Nei užsakovai, nei vykdytojai, nei žmonių pretenzijos jau nieko nebeištaisys. Viskas eina į pabaigą, kentėti liko labai nedaug – vos porą savaičių. Lapkričio pradžioje gatvė turėtų būti išasfaltuota. Prie šio kelio reikės įprasti visiems, nes jis griežtai atitinka ES standartus. Čia reikės važiuoti ramiai, iš lėto. Šiuo metu darbai nenutraukti, dirba daug žmonių, stengiasi baigti kuo greičiau. O konfliktų tarp užsakovų ir rangovų visuomet buvo ir bus. Joks projektas nepraeina be problemų. Tačiau svarbiausia yra tai, kad jos sprendžiamos. Jei lakstysi – gali ir už bortų užsikabinti, ir į akmenis atsitrenkti. Mašinos galingos, greitos, jas reikia pristabdyti. O juk ženklai mūsų „lenktynininkams“ mažai ką reiškia, tad šiuo atveju pasitelkti kelių susiaurėjimai. Žinos, kad nepatogu važiuoti, ir pristabdys, žiūrės į kelią. Viliuosi, kad įvažiavimas bus ilgaamžis, geros kokybės. Gatvė bus naujoviška, tokia, kurios niekas neturi“, – žmonių nuogąstavimus ir būsimas permainas komentavo vicemeras.

Skamba keistokai

UAB „Hidrostatyba“ gamybos direktorius Martynas Gutauskas tikino, kad remontuojamame kelyje daiktų, kurie gadina ar pjausto padangas, negalėtų būti. „Reikėtų žiūrėti vietoje, aiškintis situaciją. „Skamba labai keistai. O ar negalėjo žmonės kur nors kitur ant aštraus daikto užvažiuoti? Galimybių pradurti padangą yra milijonai“, – kalbėdamas su žurnaliste svarstė kelio remonto darbus atliekančios bendrovės gamybos direktorius.

Palangiškiai nesulaukia kelio darbų pabaigos: vasarą dulkės, rudenį – pradurtos padangos, nuotrauka-3 Palangiškiai nesulaukia kelio darbų pabaigos: vasarą dulkės, rudenį – pradurtos padangos, nuotrauka-4 Palangiškiai nesulaukia kelio darbų pabaigos: vasarą dulkės, rudenį – pradurtos padangos, nuotrauka-5 Palangiškiai nesulaukia kelio darbų pabaigos: vasarą dulkės, rudenį – pradurtos padangos, nuotrauka-6 Palangiškiai nesulaukia kelio darbų pabaigos: vasarą dulkės, rudenį – pradurtos padangos, nuotrauka-7
Kelio rekonstrukcija Palangos miesto savivaldybės tarybos narys Mindaugas Skritulskas Palangos vicemeras Rimantas Mikalkėnas Hidrostatyba
Jei pastebėjote klaidą, pažymėkite reikalingą tekstą ir spauskite Ctrl+Enter, kad pranešti apie tai redakcijai.
Exchange Rates
USD 0,938