Didmiesčių problemos keliauja į kurortus. Ar pavyks išvengti?

Didmiesčių problemos keliauja į kurortus. Ar pavyks išvengti?

Kai kalbama apie automobilių spūstis, oro užterštumą, dažniausiai galvojame apie didžiuosius miestus.

Tačiau šiltuoju metų laiku ir Lietuvos kurortai ima dusti nuo automobilių spūsčių. O kur dar daugybė dviratininkų, įvairius elektrinius paspirtukus, riedžius ir kitas modernias transporto priemones išbandyti trokštančių srautai.

Todėl senoji tų miestų transporto infrastruktūra pamažu keičiama, kad gyventojai ir poilsiautojai galėtų saugiai, greitai ir patogiai keliauti be automobilio bei draugiškai sutartų kelyje.

Kaip problemas ruošiasi spręsti Palanga 

Darnaus judumo planas turi numatyti ilgalaikes priemones, kurios padėtų spręsti esamas problemas (didžiulius srautus šiltuoju metu ir neišnaudojamą infrastruktūrą šaltuoju), taip pat kurtų švaresnę ir sveikesnę aplinką tiek vietos gyventojams, tiek kurorto lankytojams.

Eglė Palubinskaitė, Palangos savivaldybės Ekonominės plėtros skyriaus visuomenės informavimo specialistė, sako, kad Palangos miesto savivaldybė siekia miesto erdvę plėtoti taip, kad jau esama susisiekimo infrastruktūra būtų dar geriau pritaikoma pėstiesiems ir dviratininkams, būtų didinamas eismo saugumas, o kartu mažinamas oro užterštumas bei triukšmas. Taip pat stengiamasi sudaryti kuo geresnes sąlygas viešajam keleiviniam, bevarikliam ir aplinką tausojančiam transportui.

"Laiko akis" nuotr.

Dviratis ne tik poilsiui

E.Palubinskaitė sako, kad Palangoje patogu, paprasta ir saugu važinėti dviračiu ne tik laisvalaikiu, bet ir naudotis juo kaip alternatyvia susisiekimo priemone: „Į Palangą atvykusius svečius skatiname palikti automobilius aikštelėse ir keliauti pėsčiomis ar dviračiu. Nes mūsų mieste tam yra puikios sąlygos, pavyzdžiui, dviračių taku iš Palangos galima nuvažiuoti iki kaimyninės Latvijos, o pasukus į pietus – iki Klaipėdos“.

Specialistė pasakoja, kad šiame mieste dviračiu lengva pasiekti patraukliausius lankytinus objektus, mieste įrengta daug poilsio aikštelių, dviračių takai nutiesti taip, kad tektų kuo mažiau kirsti pavojingų kelio ruožų.

Kaip Palanga pasikeis artimoje ateityje?

„Palangos darnaus judumo plane numatyta, kad iki 2020 m. keliuose vis dažniau važinėtų ekologiškos individualaus susisiekimo transporto priemonės, pavyzdžiui, elektromobiliai. Todėl dabar svarbiausia automobilių transporto vystymo dalis – elektromobilių įkrovimo stotelių įrengimas“, – sako ji.

Ir vardija Palangos mieste numatytus darbus:

  • viešojo transporto stotelėse numatyta įrengti dviračių stovus, kad važiuojantys dviračiu galėtų saugiai palikti savo dviratį stotelėje ir iki reikiamo taško patogiai keliautų viešuoju transportu;
  • avaringesniuose kelių eismo ruožuose įrengti skirtingo lygio sankryžas;
  • numatyta iki 2030 m. viešojo transporto maršrutuose naudoti atnaujintas ekologiškesnes transporto priemones;
  • numatyta Palangoje įrengti tris, o Šventojoje vieną elektromobilių nuomos punktą kartu su jų įkrovimo stotimis;
  • dar didesnį dėmesį skirti palankių eismo sąlygų sukūrimą pėstiesiems ir dviratininkams, skatinti oro neteršiančių transporto priemonių įsigijimą ir naudojimą;
  • numatyta spręsti automobilių stovėjimo vietų trūkumo problemas: statyti daugiaaukštes automobilių stovėjimo aikšteles toliau nuo miesto centro. Tai padėtų spręsti sezoniškumo problemą, kai vasarą surasti automobiliui vietą tampa sudėtinga.

„Turistų skaičius šiltuoju sezono metu Palangoje išauga keliskart. Juk čia gyvena kiek daugiau nei 15 tūkstančių gyventojų, tačiau vasarą Palangoje būna virš 100 tūkstančių žmonių vienu metu. Todėl sudėtinga rasti vietą automobiliui, suintensyvėja eismas mieste. Iššūkiu tampa kelionė tiek automobiliu, tiek dviračiu. Tikimės, kad darnaus judumo plane numatytos priemonės, kurios mieste jau pradėtos diegti, padės spręsti šias problemas, o Palanga taps kurortu, kuriame miela poilsiauti“, – žada E.Palubinskaitė.

gazas.lt

Eglė Palubinskaitė Palangos darnaus judumo planas
Jei pastebėjote klaidą, pažymėkite reikalingą tekstą ir spauskite Ctrl+Enter, kad pranešti apie tai redakcijai.
Exchange Rates
USD 0,92