Čia prasideda Palanga: rekonstravus įvažiavimą į kurortą turistai stebėsis jau nuo pirmojo viešnagės metro

Tai, kad gerokai išaugusi Palanga jau nebegali tenkintis prieš šimtmečius susiformavusiu siauručiu įvažiavimo į kurortą keliu, teko įrodinėti penkerius metus. Būtent tiek, anot mero Šarūno Vaitkaus, prireikė laiko nuo pirmųjų pokalbių su atsakingomis institucijomis iki gatvės rekonstrukcijos darbų, pradėtų prieš nepilnas dvi savaites. Tačiau ne ką mažiau turėtų nustebinti ir kitas terminas – kurortą neatpažįstamai pakeisiantis įvažiavimo į Palangą rekonstrukcijos projektas bus įgyvendintas per neįtikėtinai trumpą laiką – šešis mėnesius.

Darbai bus vykdomi dviem etapais. Pirmuoju, kuris jau prasidėjo ir tęsis iki Joninių, bus rekonstruota dalis Kretingos gatvės. A.Ziabkaus ("Lietuvos rytas") nuotr.

Sutartis pasirašyta gruodžio viduryje

Kretingos gatvės rekonstrukcijos rangos darbų sutartį Lietuvos automobilių kelių direkcija prie Susisiekimo ministerijos pasirašė gruodžio viduryje. Šios sutarties pagrindu rangovai įsipareigojo per šešis mėnesius nuo darbų pradžios rekonstruoti Kretingos gatvės atkarpą nuo Kurorto g. iki Klaipėdos pl. bei Klaipėdos pl. atkarpą nuo Vasario 16-osios g. ir Vėžių g. iki Virbališkės tako.

Kaip informavo už darbus atsakinga Lietuvos automobilių kelių direkcija, rekonstrukcijos metu bus ne tik išplatinta Kretingos gatvė, įrengiant joje po dvi eismo juostas abiem kryptimis, bet ir įrengtos 4 žiedinės sankryžos (Kretingos gatvėje sankirtoje su Vasaros, Sodų gatvėmis ir Klaipėdos plentu, Klaipėdos plente – sankirtoje su Vasario 16-osios gatve), panaikintas šviesoforas Kretingos g. ir Klaipėdos pl. sankirtoje, rekonstruotas tiltas per Rąžę.

Taip pat bus įrengta centrinė skiriamoji juosta, apsauginiai barjerai, pėsčiųjų ir dviračių takai, sutvarkytos autobusų stotelės ir nuovažos į sklypus.

Siekiant nukreipti transportą iš gyvenamųjų namų kairėje Kretingos gatvės pusėje, bus įrengta 5,5 metro pločio pagalbinė gatvė.

Klaipėdos plento atkarpoje bus įrengti apsauginiai atitvarai, nuo važiuojamosios dalies atskirti ir moderniai apšviesti pėsčiųjų ir dviračių takai, šalia pėsčiųjų takų numatytos poilsio aikštelės.

Vykdys dviem etapais

Darbai bus vykdomi dviem etapais. Pirmuoju, kuris jau prasidėjo ir tęsis iki Joninių, bus rekonstruota dalis Kretingos gatvės. Darbų metu automobilių eismas šia gatve vyks abiem kryptimis, o štai dėl Klaipėdos pl. vykdomų darbų šiame plente, atkarpoje nuo Kretingos g. iki Virbališkės tako, automobilių eismas bus galimas tik viena kryptimi – link Klaipėdos.

Antrasis rekonstrukcijos darbų etapas tęsis nuo Joninių iki rugsėjo vidurio. Kretingos gatve automobiliai abiem kryptimis galės važiuoti jau rekonstruota gatvės puse, o Klaipėdos pl. atkarpoje nuo Vasario 16-osios g. iki Virbališkės tako eismas planuojamas tik viena kryptimi – link Šventosios.

Rangovai atliko visus parengiamuosius darbus, kad prasidėjęs gatvės platinimas ir modernizavimaskurorto gyventojams bei svečiams sukeltų kuo mažiau nepatogumų. Pasak darbus vykdančios bendrovės „Hidrostatyba“ projektų vadovo Giedriaus Zumaro, prasidėjus Kretingos gatvės rekonstrukcijai, šiokių tokių nepatogumų vairuotojais patirs – tai neišvengiama.

„Tačiau darysime viską, kad vykdomi darbai kuo mažiau trukdytų automobilių eismui. Visos rekonstrukcijos metu Kretingos gatve automobiliai galės važiuoti abiem kryptimis“, – pabrėžė G. Zumaras.

Karštais vasaros savaitgaliais įvažiuojant į Palangą Kretingos gatve ar išvažiuojant iš jos buvo galima patekti ir į tokius neįtikėtinus kamščius. „V.P.“ nuotr.

Augmenijos bus ženkliai daugiau nei dabar

Anot Savivaldybės administracijos Ūkio ir turto skyriaus vyriausiosios specialistės Redos Kairienės, nereikėtų nuogąstauti dėl to, jog ties įvažiavimu į Palangą nebeliko miestiečiams įprastų medžių. Pasak specialistės, šioje gatvės atkarpoje augo daug topolių, kurie kėlė grėsmę visuomenės saugumui dėl sausų, nudžiūvusių šakų. Žydėjimo metu jie kėlė alergines reakcijas jautresniems gyventojams. Taip pat buvo pašalinti uosialapiai klevai, pasiligoję kaštonai ir beržai. Šiuos medžius buvo būtina šalinti ir dėl vykdomų darbų, ir siekiant apsaugoti gyventojus nuo mūsų klimato zonai nepriimtinų augalų, alerginių reakcijų bei medžius pakandusių ligų.

Įgyvendinus rekonstrukcijos projektą žalumos ties įvažiavimu į Palangą atsiras gerokai daugiau nei buvo iki šiol. Projekte numatyta pasodinti 150 maksimaliai leistino aukščio, t. y. 3-3,5 metro, medžių, taip pat labai daug – net 650 augalų, tai bus įvairūs dekoratyviniai krūmynai, gyvatvorės. Medžių rūšis parinks projekto įgyvendinime dirbantys apželdinimo specialistai.

Prie naujojo įvažiavimo apželdinimo prisidės ir Savivaldybė.

„Savivaldybė savo iniciatyva Aplinkos fondo programos lėšomis rudenį planuoja pasodinti 200 – 300 pušų, kurių aukštis taip pat bus ne mažesnis kaip 3 metrai. Tad įvažiavimas į Palangą bus žalias ištisus metus. Įvažiuojantys į Palangą pateks į pušyną ir iškart pajus, kad atvyko į kurortą“, – apie Savivaldybės numatytus darbus kalbėjo R. Kairienė.

Palangai labai svarbus projektas

„Kretingos gatvės rekonstrukcijos projektas labai svarbus Palangai. Jis toks pat svarbus, koks buvo dabar jau įgyvendintas aplinkkelio projektas. Sulaukdavome daug skundų, miestiečiai gyveno nepatogiai, nes liepos, rugpjūčio mėnesiais ar net šventiniais savaitgaliais ne kurortinio sezono metu įvažiuoti į Palangą ar išvažiuoti iš jos buvo itin sudėtinga. Reikėtų įvertinti ir tai, kad aplink Palangą kuriasi ir nauji rajonai – Vilimiškės, Vasaros gatvės kvartalai. Būdavo taip, kad čia įsikūrę miestiečiai, važiuojantys į darbus, vežantys vaikus į darželius ar mokyklas, būdavo priversti ilgai stovėti ir laukti, kad galėtų išvažiuoti iš šalutinių gatvių ir patekti į pagrindinį plentą. Jau nekalbant apie saugumą – kelias yra tikrai judrus, pavojingas kirsti pėstiesiems, ypač iš mokyklų grįžtantiems vaikams. Todėl buvo reikalingi kardinalūs sprendimai, – komentavo Palangos meras Šarūnas Vaitkus. – Vasaros sezono metu Kretingos gatvėje dėl mažo automobilio srautų pralaidumo susidarančios spūstys taip pat reiškė ne ką kitą, kaip itin padidėjusią oro taršą dėl nuolat vietoje besigrūdančio transporto išmetamų dujų. O tokie mašinų kamščiai nutįsdavo iki pat viaduko ar Vydmantų. Į tokias sangrūdas patekdavo ir važiuojantys vietos viešuoju transportu, ir turistai, atvykstantys tolimojo susisiekimo maršrutais. Ir visa tai prie pat gyvenamųjų namų“.

Anot kurorto vadovo, buvo įdėtos milžiniškos pastangos, kad būtų įrodyta valstybei, jog tokio projekto reikia Palangai, nes tai būtų naudinga ir miesto gyventojams, ir pajūrio svečiams.

Dvi didžiausios investicijos

Pasak Š. Vaitkaus, be visų kitų sutvarkyto įvažiavimo privalumų, reikia pažymėti ir tai, kad bus įdiegta nemažai naujovių. Atsiras moderniausios priemonės kelyje, galėsime skaičiuoti automobilių srautus – kiek ir kokio transporto įvažiuoja į kurortą, tai leis daryti išvadas ir ateities sprendimams. Bus įrengti dviračių takai iki pat Vydmantų bei šaligatviai iš abiejų kelio pusių. Modernūs šviestuvai apšvies teritoriją nuo pat viaduko. Gatvėje įrengiama ir daug saugumo priemonių: atitvarai, kad žmonės ar, tarkime, gyvūnai staiga neišeitų į važiuojamąją kelio dalį, automobilių greitį ribos žiedinės sankryžos.

Kretingos gatvės rekonstrukcijos projekto vertė  – per 7 mln. eurų. Ši investicija per visą Nepriklausomybės laikotarpį yra antroji pagal dydį į kelių infrastruktūrą Palangoje, brangiau kainavo tik 2015 metais atidaryto aplinkkelio įrengimas. „V.P.“ nuotr.

„Viso projekto vertė– per 7 mln. eurų. Ši investicija yra antroji pagal dydį Palangoje, brangiau kainavo tik aplinkkelio įrengimas. Tai dvi didžiausios investicijos Palangoje į kelių infrastruktūrą per visą Nepriklausomybės laikotarpį. Pavyzdžiui, J.Basanavičiaus gatvės rekonstrukcija kainavo 14 ml. litų arba 4 mln. eurų, – kalbėjo kurorto vadovas. – Šis projektas taip pat daro pradžią ir kitiems kelių tvarkymo darbams. Savivaldybė dabar projektuoja dar vieną kelių mazgą, tai bus Vėžių gatvės sujungimas su Vilimiške. Sutvarkius tai, bus galima šį rajoną pasiekti saugiai ir pėsčiomis, ir važiuojant automobiliais“.

Įvažiavimas reprezentuos Palangą

„Kiek esu aplankęs įvairių valstybių kurortus, visur įvažiavimas į juos yra labai reprezentatyvus. Labai svarbu, kokį pirmąjį vaizdą pamato atvykę turistai. Dabar miesto veidas pasikeis iš esmės, tikrai galėsime didžiuotis tuo, ką pirmiausia galėsime parodyti svečiams. Be visa kita, artimiausiu metu skelbsime konkursą miesto ženklui sukurti. Pagal dabar vykdomą projektą jis numatytas įrengti viename iš žiedų. Manome, jog pirmojoje žiedinėje sankryžoje ties Vasaros gatve ir bus pastatytas naujas, šiuolaikis, iš tolo šviečiantis Palangos ženklas“, – pasakojo meras.

Nauji praplatėję keliai, žiedinės sankryžos, dviračių takai, apšviesta augmenija, daug pasodintų medžių, gėlynai ir iš tolo pastebima išskirtinė miestą žyminti iliuminacija – jau visai netrukus, rugsėjo mėnesį. Pirminė projekto vizualizavija. "V.P." nuotr.

Ketinama gėlėmis apsodinti visas žiedines sankryžas, jos, dekoratyvinės gyvatvorės bei kiti augalai bus apšviesti iš apačios, t. y. apšvietimas tam tikrose kelio vietose bus įrengtas ir dangoje, ir šaligatviuose.

Projektas apima ir visos kelio infrastruktūros sutvarkymą: bus įrengti lietaus, drenavimo ir visi kiti būtini tinklai, nutiesti nauji kabeliai naujiems šiuolaikiams šviestuvams.

„Kretingos gatvė taps tikrai reprezentatyvus įvažiavimas į Palangą. Kurortas pastaruoju metu keičiasi ir gražėja itin sparčiai, turime taip pat tinkamai pasitikti ir miesto svečius“, – komentavo miesto vadovas Šarūnas Vaitkus.

Palangos m. savivaldybės inf.

Sutvarkius įvažiavimą į Palangą, nauji takai bus įrengti ir mėgstantiems važiuoti dviračiais. „V.P.“ nuotr.

Palangos Kteringos gatvės rekonstrukcija
Jei pastebėjote klaidą, pažymėkite reikalingą tekstą ir spauskite Ctrl+Enter, kad pranešti apie tai redakcijai.
Exchange Rates
USD 0,938