„Winds Bring Changes 2017”: lietuvių kompozitorių kūryba sudomino užsienio ekspertus

Savaitgalį Palangoje įvykusioje tarptautinėje konferencijoje „Winds Bring Changes 2017“ susibūrusi Lietuvos varinių pučiamųjų instrumentų orkestrų ir kompozitorių bendruomenė, konsultuojama ekspertų iš užsienio, žengė dar vieną žingsnį, auginant susidomėjimą šio žanro muzika mūsų šalyje.

Specialiai šiai konferencijai pristatyti devyni lietuvių kompozitorių kūriniai, skirti varinių pučiamųjų instrumentų orkestrams: Rimanto Giedraičio „Summer Music“, Tito Petrikio „The Legend About Dracula“ (arr. Tado Šileikos), Kazio Daugėlos „Lithuanian dances“, Artūro Noviko „Sodauto“ (arr. Tado Šileikos), Vaidos Striaupaitės-Beinarienės „Witches‘ hill“, Artūro Mikoliūno „Wizard and Whistle“, Lino Rupšlaukio „Replica“, Tado Šileikos „Caricature“ bei Jono Jurkūno „Gold Bullion“.

Kūrinius Palangos koncertų salėje susirinkusiems žiūrovams atliko varinių pučiamųjų instrumentų orkestras „Aukštyn“, Lietuvos muzikos ir teatro akademijos Brass Band bei Sunday Brass Band.

Kompozicijas vertino tarptautinė pripažintų ekspertų komanda: vienas garsiausių pasaulyje pučiamųjų muzikos kompozitorių iš Jungtinės Karalystės Philip Sparke, kompozitorius ir aranžuotojas Tom Brevik iš Norvegijos, muzikos prodiuseris, žurnalistas, redaktorius Paul Hindmarsh (Jungtinė Karalystė) bei konferenciją moderavęs kompozitorius Jacob Dijkstra (Nyderlandai).

Atviroje konferencijoje, kurioje dalyvavo apie 50 žanro gerbėjų, svečiai surengė išsamius seminarus. P. Hindmarsh pristatė varinių pučiamųjų instrumentų orkestrų repertuaro evoliuciją ir vystymąsi, Ph. Sparke pateikė įvadą apie instrumentavimo filosofiją ir spalvų spektrą, pasiekiamą varinių pučiamųjų instrumentų orkestrams. Folkloro ir liaudies dainų pasitelkimą varinių pučiamųjų instrumentų orkestrų repertuare aptarė T. Brevik.

Lietuvių kompozitoriai ne tik sėmėsi žinių klausydami konferencijos svečių pranešimų, bet ir turėjo išskirtinę galimybę aptarti savo kompozicijas privačiuose susitikimuose su užsienio ekspertais, išsakiusiais asmenines įžvalgas ir negailėjusiais patarimų. 

Kompozitoriaus L. Rupšlaukio nuomone, būtent galimybė asmeniškai pabendrauti su ekspertais tapo didžiausia konferencijos vertybe: „Muzikų pasaulyje atviras ir nuoširdus dialogas, patirties ir subtilių dalykų dalinimasis nebūtinai yra norma. Ph. Sparke, su kuriuo bendravome keletą valandų, išsakė ne tik daug techninių komentarų apie mano kūrinį, bet ir bendraujant platesniame kontekste galėjau susidaryti nuomonę apie jo muzikines pažiūras bei vertinimus.”

Darbu su ekspertu T. Brevik, jo kompetencija „brass band’ų” orkestruotės bei  instrumentuotės srityje liko patenkinta ir kompozitorė V. Striaupaitė-Beinarienė: „Pasisėmiau daug naudingų žinių. Buvo labai įdomu apžvelgti ir platesnius akiračius – pasaulines varinių pučiamųjų orkestrų repertuaro tendencijas, vykstančius renginius, leidybą ir kūrybos sklaidą.”

Anot P. Hindmarsh, talentingų kompozitorių, galinčių kurti pučiamųjų orkestrams, paieškos yra kūrybingas būdas užtikrinti, kad pučiamųjų orkestrai ir toliau vystytųsi, o renginio metu vykęs darbas su entuziastingų lietuvių kūrėjų grupe suteikė daug vilčių: „Džiaugiuosi galėjęs pasidalinti keletu klasikinių britų kompozitorių pavyzdžių ir pademonstruoti įvairius būdus, kuriais galima praturtinti kompozicijas. Nekantrauju išgirsti daugiau Lietuvių kompozitorių kūrybos.“

Pasibaigus konferencijai ekspertai išskyrė penkis lietuvių kompozitorių kūrinius, atitinkančius Europos varinių pučiamųjų orkestrų lygio kategorijas. Jų teigimu, Lino Rupšlaukio „Replica“, Tado Šileikos „Caricature“ bei Vaidos Striaupaitės-Beinarienės „Witches‘ hill“ galima priskirti „Challenge section” kategorijai, o Tito Petrikio „The Legend About Dracula“ (arr. Tado Šileikos) bei  Kazio Daugėlos „Lithuanian dances“ – „Youth section” kategorijai.

T. Brevik teigimu, nors Lietuvos varinių pučiamųjų orkestrų istorija dar labai jauna, tokio pobūdžio konferencijos, kai jauni kompozitoriai susipažįsta su rašymu „brass band’ams“, dalijasi idėjomis ir gauna teigiamų įvertinimų, yra puikus pasiekimas.

„Asmeniškai aš nesu girdėjęs apie tokio pobūdžio seminarus jau daugybę metų, tad sveikinu visus jo dalyvius. Džiaugiuosi, kad buvau pakviestas tapti šio istorinio įvykio dalimi”, – kalbėjo vienas konferencijos ekspertų T. Brevik.

Kolegai antrino ir Ph. Sparke: „Lietuvą palieku įsitikinęs, kad ši konferencija taps katalizatoriumi, padedančiu auginti susidomėjimą pučiamųjų orkestrais. Buvo nuostabu pamatyti, kad yra tiek daug jaunų kompozitorių norinčių rašyti pučiamųjų instrumentų orkestrams. Manau, kad dabar pasėta sėkla netrukus suvešės, todėl nuo šiol aš seksiu pučiamųjų muzikos žanro renginius Lietuvoje su dar didesniu susidomėjimu.“

Konferenciją „Winds Bring Changes 2017” organizavo VšĮ „Palangos orkestras” bei Lietuvos varinių pučiamųjų instrumentų orkestrų asociacija. Konferenciją iš dalies finansavo Lietuvos kultūros taryba ir Lietuvos Respublikos kultūros ministerija, Palangos miesto savivaldybė.

kitos naujienos

PALANGOS MIESTO SAVIVALDYBĖ
„WindsBringChanges2017”:lietuviųkompozitoriųkūrybasudominoužsienioekspertus
Jei pastebėjote klaidą, pažymėkite reikalingą tekstą ir spauskite Ctrl+Enter, kad pranešti apie tai redakcijai.
Exchange Rates
USD 0,929