Nepilotuojamu orlaiviu kartografuojama Baltijos jūros pakrantė

Siekiant kiekybiškai įvertinti pakrančių, vėjo ir šlaitų procesų įtaką Lietuvos pajūrio reljefui, nepilotuojamu orlaiviu yra kartografuojamas Baltijos jūros pakrantė ir Pilkosios (Mirusiosios) kopos.

Kartografuojant galima įvertinti Lietuvos pakrantėje vykstančius pokyčius: šlaitų atsitraukimą, kopų vystymąsi, žmogaus įtaką pakrantės reljefui, medžiagos balanso (tūrio) kaitą bet kurioje Lietuvos pajūrio vietoje. "V.P." inf.

Lietuvos geologijos tarnyba, bendradarbiaudama su Vilniaus universiteto Chemijos ir geomokslų fakultetu, nepilotuojamu orlaiviu atlieka itin aukštos raiškos žemės paviršiaus aeronuotrauką bei skaitmeninį reljefo modelį. Tokie duomenys leidžia reljefą įvertinti ne tik vizualiai, bet ir kiekybiškai – automatinėmis duomenų apdorojimo priemonėmis.

Lyginant gautus duomenis su ankstesniais matavimais (pvz., 2009 m. atliktais visos Lietuvos teritorijos lazerinio skenavimo duomenimis), galima įvertinti Lietuvos pakrantėje vykstančius pokyčius – šlaitų atsitraukimą, kopų vystymąsi, žmogaus įtaką pakrantės reljefui, medžiagos balanso (tūrio) kaitą bet kurioje Lietuvos pajūrio vietoje.

Nepilotuojamo orlaivio panaudojimas išplečia kartografavimo galimybes. Dirbant tradicinėmis priemonėmis, tokio masto darbai negalėtų būti įgyvendinti dėl pernelyg didelių darbo laiko sąnaudų. Panaudojant šiuolaikines priemones, maždaug 20 km pajūrio ruožas bei visa Pilkųjų kopų teritorija (6 km2) buvo kartografuota per vieną savaitę. Po to iki keleto savaičių trunka gautų duomenų apdorojimas, tačiau jis didžiąja dalimi yra automatizuotas.

Viso Lietuvos pajūrio kartografavimą planuojama pabaigti iki 2018 m. vasaros – iš esmės dėl to, kad lauko darbai gali būti vykdomi tik esant tinkamoms oro sąlygoms.

„V.P.“ inf.

orlaiviai baltijosjūra
Jei pastebėjote klaidą, pažymėkite reikalingą tekstą ir spauskite Ctrl+Enter, kad pranešti apie tai redakcijai.
Exchange Rates
USD 0,901